Zajezdnia tramwajowa w budowie / Fot. Nadesłane/Terlan
Firma Terlan pochwaliła się postępem prac modernizacyjnych na zajezdni tramwajowej w Bydgoszczy.
– Wykonaliśmy nowe płyty torowe wzdłuż głównego budynku zajezdni, a w najbliższych dniach ustawione i zakotwione na nich nowe szyny i rozjazdy zostaną podlane poliuretanem, co zakończy prace montażowe na tym odcinku. Wykonujemy tzw. „szyny w otulinie”. Co to oznacza? Stosujemy technologię ERS – jest to jedna z najnowocześniejszych metod, znacząco zmniejszająca hałas i wibracje wywoływane przez przejeżdżające wagony tramwajowe. W krajach Europy Zachodniej technologia ta jest często stosowana w miejscach wymagających dobrego wyciszenia i wytłumienia wibracji. Równocześnie trwają prace rozbiórkowe pod kolejne tory i rozjazdy – poinformował wykonawca, spółka Terlan.
Wcześniej rozebrano torowisko wzdłuż budynku zajezdni, a także tor przy wznoszonym właśnie obiekcie, w którym prowadzona będzie reprofilacja kół tramwajowych. – Modernizacja przebiega według założonego planu, a co najważniejsze – prowadzone prace nie zakłócają codziennej komunikacji miejskiej – zapewnia poznańska firma.
Prace mają zakończyć się na początku przyszłego roku, wartość robót wyniesie ponad 96 milionów złotych. Wykonawca udzieli na wykonane prace siedmioletniej gwarancji.
Przypomnijmy, zajezdnia przy ul. Toruńskiej została wybudowana w latach 1956-59. Rozwiązała problem postoju i serwisu pojazdów sprowadzonych po wybudowaniu linii „Brda” w 1953 roku. Tymczasowo pełniła również rolę zajezdni autobusowej. W latach 80. XX wieku obiekt przebudowywano pod kątem dostarczanych do Bydgoszczy wagonów 805Na z „Konstalu”. Nowa zajezdnia pozwoli w pełni obsłużyć nowoczesne pojazdy z bydgoskiej fabryki PESA.
Zapisz się do newslettera Bydgoszcz Informuje!