Są chętni do budowy linii tramwajowej na Szwederowo. Wśród oferentów podmiot z Hiszpanii

Pierwszy etap prac zakłada budowę linii tramwajowej z ronda Kujawskiego do pętli Bielicka / Fot. B. Witkowski/UMB

Po otwarciu kopert w postępowaniu na budowę połączenia tramwajowego na Szwederowo okazało się, że swoje oferty złożyło 11 podmiotów.

Budowa tramwaju na Szwederowo (od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka) to jedno z najważniejszych zadań inwestycyjnych miasta w najbliższym czasie. Nowa trasa tramwajowa uzyskała już ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej) na ten odcinek. Docelowo połączenie ma sięgać do ronda Grunwaldzkiego.

W postępowaniu „Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka” poznaliśmy oferentów, którzy zdecydowali się złożyć swoje propozycje. Przy czym planowany koszt inwestycji sięgać ma 109 milionów złotych. W tym budżecie zmieściła się tylko jedna oferta, złożona przez konsorcjum Mirbud S.A. (Skierniewice) i Kobylarnię S.A. (Brzoza), która sięga 107 mln 219 tys. zł. Najwyżej zakres prac wyceniła spółka Strabag – za wykonanie zadania oczekuje 128,8 miliona złotych. Pozostałe oferty kształtowały się następująco:

  • Konsorcjum Balzola Polska (Warszawa) i Lantania S.A. (Madryt) – 113 mln 885 990 tys. zł;
  • Intop (Warszawa) – 111 mln 908 253 tys. zł;
  • Trakcja S.A. (Warszawa) – 121 mln 047 980 tys. zł;
  • Budimex SA (Warszawa) – 115 mln 577 760 tys. zł;
  • Konsorcjum Onde S.A. (Toruń) i Spaw-Tor (Kraków) – 119 mln 915 629 tys. zł;
  • Rajbud Sp. z o.o. (Szymbark) – 126 mln 584 939 tys. zł;
  • Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych „Tor-Krak” Sp. z o.o (Kraków) – 125 mln 849 236 tys. zł;
  • ZUE S.A. (Kraków) – 126 mln 062 557 tys. zł;
  • Konsorcjum Terlan S.A. (Poznań) i Betpol S.A. (Bydgoszcz) – 117 mln 893 222 tys. zł;

Budowa nowego torowiska wymaga dostosowania ciągu ulic L. Solskiego do przekroju dwujezdniowego z obustronnymi chodnikami, drogami rowerowymi i torowiskiem po środku wraz z budową pętli tramwajowo-autobusowej przy ul. Bielickiej. Na trasie powstaną zielone torowiska oraz przystanki z roślinami rosnącymi na dachach.

Inwestycji tej ma towarzyszyć szereg pobocznych, ale istotnych realizacji. Na rondzie Kujawskim pojawią się dwa nowe przystanki tramwajowe, część poprzecznych ulic zostanie przebudowana, by upłynnić ruch samochodowy i tramwajowy. Bezpieczeństwo pieszym zapewnią dodatkowe przejścia, którym towarzyszyć będą przejazdy rowerowe (pomiędzy rondem Kujawskim, a ul. Lenartowicza oraz na wysokości ul. Konopnej). Infrastruktura ma posiadać elementy, które wygłuszać będą hałas i tłumić drgania wywołane przez przejeżdżające tramwaje. Wzdłuż trasy powstaną tzw. kieszonkowe parki, a rowerzyści będą mogli pozostawiać swoje rowery na zadaszonym parkingu przy pętli na ul. Bielickiej.

Od momentu podpisania umowy z wykonawcą prace mają potrwać około 2 lat.

Zapisz się do newslettera Bydgoszcz Informuje!

Udostępnij: Facebook Twitter