Niezależnie od tego, czy płacisz składki do ZUS sam za siebie, czy też jesteś przedsiębiorcą zatrudniającym pracowników – do 1 stycznia 2023 roku, musisz założyć profil na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. Wtedy w życie wchodzą przepisy ustawy.
Platforma Usług Elektronicznych ZUS jest narzędziem, które ułatwia dostęp do usług świadczonych przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych . Dzięki portalowi PUE, większość spraw można załatwić bez wychodzenia z domu, przez internet.
Jak skorzystać z PUE? Pierwszym krokiem będzie założenie swojego profilu. Instrukcję krok po kroku znajdziecie klikając w link.
Jakie funkcje będą dostępne po założeniu konta? Na PUE można:
- przejrzeć dane zgromadzone w ZUS,
- przekazać dokumenty ubezpieczeniowe,
- składać wnioski i otrzymywać na nie odpowiedzi,
- zadawać pytania i otrzymywać odpowiedzi z ZUS,
- umawiać się na wizyty w jednostce ZUS.
Zapisz się na nasz newsletter!
Platforma PUE ZUS to miejsce, gdzie przedsiębiorcy mogą znaleźć wiele przydatnych informacji – m.in. o saldzie bieżącym i miesięcznym, należnych do opłacenia składkach, czy tez zobaczyć listę osób zgłoszonych do ubezpieczeń i listę pracowników na zwolnieniu lekarskim.
Na PUE ZUS można również złożyć elektroniczny wniosek o wydanie zaświadczenia, udzielenie pełnomocnictwa itp. Dodatkowo na platformie można skorzystać z bezpłatnej aplikacji ePłatnik. Służy ona do obsługi dokumentów ubezpieczeniowych. To narzędzie dla małych i średnich przedsiębiorców (do 100 ubezpieczonych), intuicyjne i łatwe w obsłudze.
Na Platformę Usług Elektronicznych ZUS można się zalogować, klikając w link.