Dwa warianty budowy Wiaduktów Warszawskich. Ważne skrzyżowanie do przebudowy

Wiadukty Warszawskie po remoncie wytrzymają jeszcze ok. 9 lat. Drogowcy szykują się do budowy nowych już teraz / Fot. ZDMiKP /

Zgodnie z zapowiedziami ZDMiKP ogłosił przetarg na przygotowanie dokumentacji niezbędnej do przebudowy Wiaduktów Warszawskich. Zleca też prace projektowe dotyczące kluczowego dla ruchu do i z Fordonu skrzyżowania ulicy Kamiennej, Spornej i Fordońskiej.

– Zależy nam, aby docelowo upłynnić ruch i zwiększyć bezpieczeństwo na skrzyżowaniu ulic Fordońskiej, Spornej i Kamiennej. W ramach opracowania miałoby powstać 5 rond, przejazd (wiadukt) pod jedną jezdnią ul. Kamiennej, chodniki i drogi rowerowe – deklaruje Tomasz Okoński, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.

Drogowcy chcą, by bezkolizyjne połączenia obowiązywały m.in. na połączeniu ulic Spornej i Przemysłowej z Fordońską, a także ul. Kaplicznej z Fordońską. W projekcie pojawi się też budowa wiaduktu pod jedną jezdnią ul. Kamiennej, co ma usprawnić przejazd wzdłuż ulic Fordońskiej i Kamiennej oraz poprawi połączenia z ulicami bocznymi, a także wyeliminuje część punktów kolizyjnych na przecięciu tych dwóch ulic. Docelowo skrzyżowania z sygnalizacją świetlną w tym miejscu miałyby zostać zlikwidowane. Ostateczne rozwiązania, jak i możliwość utworzenia rond, przeanalizują projektanci z firmy, która wygra przetarg.

Mieszkańców szczególnie interesuje przyszłość Wiaduktów Warszawskich. Po przeprowadzonych w zeszłym roku remontach wiadukty będzie można użytkować jeszcze przez około 9 lat. Już teraz trzeba jednak myśleć o nowej konstrukcji. Oczekiwania ZDMiKP wobec projektu są następujące:

  • po 3 pasy ruchu w obu kierunkach (w tym buspas)
  • nowe chodniki, pełnowymiarowe drogi rowerowe, zatoki autobusowe
  • odwodnienie i oświetlenie
  • projekt musi uwzględniać obecną infrastrukturę kolejową i dalsze inwestycje kolejowe na tym odcinku

– W ramach ogłoszonego przetargu chcemy przygotować dokumentację projektową zupełnie nowych Wiaduktów Warszawskich, które zostaną wreszcie dostosowane do obecnych warunków technicznych, obciążeń i natężeń ruchu – deklaruje Tomasz Okoński.

Na składanie ofert firmy mają około miesiąca, czas ten może się jednak wydłużyć – spodziewane są liczne pytania, na które ZDMiKP będzie musiał przedsiębiorstwom zainteresowanym udziałem w postępowaniu przetargowym odpowiedzieć.

Zapisz się do newslettera Bydgoszcz Informuje!

Udostępnij: Facebook Twitter