Wybory do Parlamentu Europejskiego już 9 czerwca. „Jaka Polska. Taka Europa”

Kampania profrekwencyjna – konferencja prasowa wojewody Michała Sztybla / Mat. K-PUW

– Te wybory są bardzo ważne dla Polski. Rozstrzygną o naszej przyszłości. Im więcej nas w nich zagłosuje, tym silniejszy będzie głos Polski w Europie – mówi wojewoda kujawsko-pomorski Michał Sztybel. Kampania profrekwencyjna w Kujawsko-Pomorskiem toczy się pod hasłem „Jaka Polska. Taka Europa”.

– I ta kolejność nie jest przypadkowa. Najpierw Polska, potem Europa. Te wybory zadecydują, jak silny będzie głos Polski w Europie – mówił podczas konferencji prasowej na Wyspie Młyńskiej wojewoda kujawsko-pomorski Michał Sztybel.

Frekwencja w wyborach do Parlamentu Europejskiego ma kluczowe znaczenie także, jeśli chodzi o liczbę mandatów. Wiadomo, że Polska będzie mieć 53 europosłów, ale już ich będzie w każdym z trzynastu okręgów wyborczych, ma które podzielono nasz kraj, zależy od liczby wyborców i przede wszystkim frekwencji. – Stereotypowo myślimy, a co tym ci unijni urzędnicy w Brukseli znowu coś wymyślili, ale to my decydujemy, co finalnie jest aktem prawa europejskiego wdrażanym w Polsce. Zielony Ład został zaakceptowany przez polski rząd. Dziś inny polski rząd chce wprowadzić zmiany w Zielonym Ładzie. To dowód, że tu decydujemy, jaka będzie Europa – mówi wojewoda kujawsko-pomorski

Kampania profrekwencyjna „Jaka Polska, taka Europa” koncentruje się wokół pięciu zagadnień:

  • Zjednoczona Europa, bezpieczna Polska
  • Sukcesy naszych firm na arenie międzynarodowej
  • Nowoczesne rolnictwo, silna gospodarka
  • Inwestycje, które zmieniają Polskę
  • Europa na wyciągnięcie ręki

– To pięć przyczyn, dla których warto głosować 9 czerwca – powiedział Michał Sztybel – To wszystko jest możliwe, jeśli polscy europarlamentarzyści będą mieli silny mandat. Dlatego apeluję o jak największy udział w tych wyborach – dodał.

Pięć kluczowych przyczyn, dla których warto głosować 9 czerwca i być w Unii Urząd Wojewódzki będzie prezentował m.in. na swoich profilach w mediach społecznościowych. Zwróci się także do prezydentów, burmistrzów, wójtów, aby udostępnili w swoich miastach i gminach miejsce na pokazywanie haseł kampanii profrekwencyjnej.

Udostępnij: Facebook Twitter