Kontrola na drodze nr 10 / Mat. policji
Specjalna komisja lustrowała miejsce wypadków śmiertelnych na DK 10 w Przyłubiu. W listopadzie, w dwóch tragicznych wypadkach, zginęły tam trzy osoby, a dwie zostały ranne.
Policjanci bydgoskiego wydziału ruchu drogowego i przedstawiciel Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Bydgoszczy sprawdzali miejsca dwóch wypadków śmiertelnych w Przyłubiu. Zadaniem komisji była ocena infrastruktury i oznakowania drogi. To standardowa procedura wdrażaną w przypadku zdarzenia ze skutkiem śmiertelnym, a w Przyłubiu na „dziesiątce”, na odcinku od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 394, miały miejsce tragiczne wypadki 23 i 29. listopada. Zginęły trzy osoby, a dwie zostały ranne.
– Podczas lustracji sprawdzono stan techniczny pasa drogowego, a także oznakowanie trasy oceniając, czy do powstania wspomnianych zdarzeń przyczynić mogła się niewłaściwa infrastruktura drogowa. W kwestii tej nie stwierdzono nieprawidłowości, które mogłyby mieć wpływ na zaistnienie tragicznych w skutkach wypadków. Ich przyczyny dalej są ustalane w ramach prowadzonych w tych sprawach postępowań – informuje kom. Lidia Kowalska z Zespołu Komunikacji Społecznej KMP w Bydgoszczy.
W czasie lustracji stwierdzono jednak, że niezbędne jest w tym miejscu wprowadzenie dodatkowego oznakowania ostrzegawczego. Policjanci ruchu drogowego bydgoskiej komendy miejskiej złożyli wniosek do GDDKiA w Bydgoszczy o wprowadzenie zmian w projekcie stałej organizacji ruchu przez ustawienie znaku ostrzegawczego A-30 (Uwaga! Inne niebezpieczeństwa) na podłożu fluorescencyjnym z tabliczką T-14b (wskazującą, że to miejsce częstych zderzeń czołowych).
Będą też tam wprowadzone kolejne ograniczenia prędkości. Istnieje już ograniczenie do 70 km na godz. ale policjanci złożyli również wniosek o ograniczenie prędkości w rejonie skrzyżowania do 50 km na godzinę.
Zapisz się do newslettera Bydgoszcz Informuje!