Bydgoski Rower Aglomeracyjny – nowy system, nowe rowery, nowe możliwości

Stacja Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego / Fot. B. Witkowski / UMB

Przetarg na Bydgoski Rower Aglomeracyjny ogłoszony. Bydgoszczanie już w przyszłym roku przesiądą się na rowery nowej generacji.

Przetarg na operatora Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego w latach 2026-2029 ogłoszony. Zamówienie podstawowe obejmuje 70 stacji rowerowych i 560 rowerów standardowych oraz 140 ze wspomaganiem elektrycznym. Istnieje możliwość jego rozszerzenie o opcję, czyli 30 dodatkowych stacji, 100 rowerów standardowych oraz 50 elektrycznych. Przetarg zakłada również możliwość współpracy z chętnymi gminami sąsiednimi.

Nowe rowery będą wyposażone w nadajnik GPS oraz mechanizm blokowania, dzięki czemu nie będzie już konieczności wypinania ich ze stacji (wszystko będzie na rowerze), a wypożyczenie będzie umożliwiała aplikacja. Wstępnie szacujemy, że wdrożenie i funkcjonowanie nowego Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego będzie kosztowało od 4 do 5 mln złotych rocznie. Umowa ma zostać podpisana na cztery lata. Dzięki temu miasto, zamiast kupować rowery i infrastrukturę, nabędzie prawo do korzystania z nich według własnych potrzeb bez ponoszenia kosztów konserwacji, przechowywania i parkowania roweru – informuje Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.

W bydgoskim systemie BRA zarejestrowanych jest obecnie 8 tysięcy użytkowników, którzy mają do dyspozycji 62 samoobsługowe stacje. Największą popularnością cieszą się te zlokalizowane w Myślęcinku, na placu Teatralnym, przy dworcu PKP oraz na ul. Wojska Polskiego/Al. L. Kaczyńskiego. Do końca września rowery miejskie były wypożyczane ponad 17 tysięcy razy.

Zapisz się do newslettera Bydgoszcz Informuje!

Udostępnij: Facebook Twitter