Miasto szuka nowego operatora dla Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego. Ogłasza przetarg, który wyłoni firmę obsługującą system w 2023 roku.
Trudna sytuacja budżetowa zmusza miasto do ponownego postawienia na rozwiązania tymczasowe. Oznacza to, że w przetargu po raz kolejny poszukiwany będzie operator, który zadba o system przez rok, a nie będzie go budował od nowa.
Biorąc pod uwagę obecną sytuację gospodarczą, jesteśmy zmuszeni przełożyć budowę nowego systemu BRA na następne lata. Tym samym w 2023 roku skorzystamy po raz ostatni z systemu pomostowego. Oznacza to, że umowy zostałaby podpisana na jeden sezon, a usługa oparta byłaby wyłącznie na istniejących stacjach i rowerach – potwierdza Tomasz Okoński, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy. – Obecnie rowery BRA są składowane w naszych magazynach, a my ogłosiliśmy przetarg na wyłonienie operatora systemu BRA na 2023 rok.
Bydgoski Rower Aglomeracyjny – zmiany w 2023 roku
Przed sezonem rowerowym cały ten sprzęt zostanie poddany przeglądom i naprawom. Jest on mniej wyeksploatowany niż zakładano z uwagi na mniejszą liczbę wypożyczeń. W nowym sezonie dla użytkowników wydłuży się okres darmowego wypożyczenia z obecnych 20 do 30 minut.
Z Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego skorzystało w mijającym sezonie zaledwie 6 tysięcy mieszkańców, którzy mieli do dyspozycji 56 stacji wypożyczenia rowerów, w których „parkowało” 400 jednośladów. Dało to wynik wypożyczeń zbliżony do roku poprzedniego – ponad 54 tysiące razy. Statystyki wskazują, że średni czas jazdy rowerem BRA to 24 minuty dziennie. Gdyby ta tendencja się utrzymała okazałoby się, że w przyszłym roku większość wypożyczających będzie jeździła za darmo.
System BRA w tym roku obsługiwała firma Homeport Polska z Warszawy, która realizowała usługę za kwotę 1,45 miliona złotych.
Wiadomości z Bydgoszczy – zapisz się do naszego newslettera!