Chodź, pomaluj mój świat. Artystyczne występy przedszkolaków i uczniów klas integracyjnych

W czasie gali np. „Pomaluj mój świat” było muzycznie i kolorowo / Fot. B. Witkowski / UMB

Uczniowie 10 przedszkoli i szkół integracyjnych zaprezentowali się na scenie Pałacu Młodzieży. To uczestnicy dodatkowych zajęć dla dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, które są realizowane dzięki Bydgoskim Grantom Oświatowym.

Okazją do spotkania była gala, w czasie której podsumowano zajęcia pozalekcyjne oraz działania edukacyjno-integracyjne w obszarze pracy z uczniami i wychowankami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Rozpoczęła ją piosenka „Chodź, pomaluj mój świat” w wykonaniu uczestniczek uroczystości. Taki był też motyw przewodni spotkania. Dzieci i młodzież pokazały, że każdy z nas tworzy „swój własny, piękny i kolorowy świat”.

Kocham śpiewać i chodzić na chór

Jedną z najgłośniejszych reprezentacji miała tego dnia Sp nr 20 z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2. Radość i energia rozpierały małe artystki także po zejściu ze sceny.

– Jesteśmy ze Szkoły Podstawowej nr 20 z ulicy Grabowej na os. Leśnym. Zaśpiewaliśmy świąteczną piosenkę. Przygotowała nas nasza pani Malwina. To wychowawczyni naszej klasy i uczy nas muzyki, prowadzi chór – opowiadają uczennice klasy 2 integracyjnej, które na scenie Pałacu Młodzieży zaprezentowały gwiazdkowy repertuar. – Mam na imię Alicja – dodaje jedna z wokalistek. Jej koleżanka z duetu to Klaudia. – Tej piosenki uczyłyśmy się na chórze, śpiewałyśmy ją na lekcjach i w czasie przerwy nawet. Napisałam sobie na kartce słowa i się uczyłam. – Ja kocham chodzić na chór i śpiewać! Nawet z You Tube śpiewam niektóre piosenki – relacjonowały po występie małe wokalistki. Przyznały, że występ przed pełną publicznością był dla nich stresujący. Pomimo tremy, poradziły sobie doskonale. – Ja prawie zemdlałam, mam traumę teraz! – mówiły.

Chór dobry na uspokojenie

– Przygotowanie dzieci do dzisiejszego występu trwało 3 tygodnie. W ramach naszych pozalekcyjnych działań integracyjnych prowadzimy chór. To pomaga niwelować trudności w czytaniu, poprawia się też artykulacja. Uwrażliwiamy dzieci na dźwięki, poprawiamy ich muzyczny słuch. Znaczna część klasy na niego uczęszcza, a mamy też kilkoro dzieci szczególnie uzdolnionych muzycznie. Dzięki zajęciom z chóru dzieci nadpobudliwe mogą też trochę fizycznie rozładować. W śpiew staram się wplatać też ruch. Ponadto śpiewanie łączymy z ćwiczeniami oddechowymi. To uczy dzieci samo relaksacji i uspokojenia – wyjaśnia wychowawczyni małych artystek.

2 grudnia swój talent taneczny, muzyczny i wokalny zaprezentowali przedstawiciele 10 placówek. To Przedszkole nr 61, SP nr 12, Sp nr 56, Sp nr 65, SP nr 67, ZS nr 8, ZS nr 19, ZS nr 29, Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 2 oraz XIII LO. Tłem do występów małych artystów były filmy dokumentujące ich działania na zajęciach pozalekcyjnych.

Zapisz się do naszego newslettera!

Udostępnij: Facebook Twitter