Narodowy Fundusz Zdrowia rozpoczął kolejne badanie satysfakcji pacjentów. Do osób, które niedawno leczyły się u lekarza specjalisty, może zadzwonić ankieter i zapytać o otrzymaną pomoc.
– Ankieterzy zapytają o sprawność w zapisaniu na wizytę do lekarza specjalisty, o zachowanie i postawy pracowników rejestracji, zaangażowanie lekarza, np. czy lekarz odpowiedział na wszystkie pytania pacjenta, przekazał wszystkie niezbędne informacje, stopień zrozumiałości informacji przekazywanych pacjentom oraz prawdopodobieństwo polecenia placówki w przyszłości – informują w Kujawsko – Pomorskim Oddziale Wojewódzkim NFZ. – Każdy z tych obszarów pacjent może ocenić w skali od 0 do 10. Nie będziemy badać przebiegu leczenia i kwestii medycznych i terapeutycznych tylko proces zaopiekowania pacjenta.
Po co takie badanie?
NFZ: – Sprawdzimy jakość i sprawność obsługi pacjentów w poradniach specjalistycznych. Dzięki badaniu chcemy sprawdzić, jak pacjenci oceniają jakość opieki w placówkach, w których się leczą. To ważny element strategii rozwoju NFZ.
Ankieterzy nie znają imienia i nazwiska oraz numeru PESEL pacjentów. Nie dysponują też informacjami wrażliwymi, np. z których świadczeń medycznych korzystali pacjenci. Ankieterzy znają : numer telefonu pacjenta, płeć oraz placówkę, w której leczył się pacjent, a także datę skreślenia go z harmonogramu przyjęć. W trakcie rozmowy nie należy podawać żadnych informacji o sobie, zwłaszcza danych osobowych, czy informacji o świadczeniu, z którego się skorzystało. W razie jakichkolwiek wątpliwości można zakończyć rozmowę i skontaktować się z bezpłatną całodobową infolinią NFZ 800 190 590 – gdzie pacjenci mogą zweryfikować i potwierdzić dane ankietera. To czwarte badanie ankietowe NFZ. Poprzednie dotyczyły leczenia szpitalnego i porad w POZ.
Swoją opinią na temat jakości obsługi medycznej możesz podzielić się również na swoim Internetowym Koncie Pacjenta.