Wydział Sztuk Projektowych Politechniki Bydgoskiej we współpracy z firmą MMP Neupack zorganizował konkurs na projekt innowacyjnej konstrukcji opakowania tekturowego. Zwycięzców poznaliśmy 6 listopada.
Gala finałowa konkursu na Politechnice Bydgoskiej była zwieńczeniem wielu miesięcy pracy młodych, utalentowanych projektantów, którzy podjęli się wyzwania stworzenia nowoczesnych, ekologicznych i funkcjonalnych rozwiązań w zakresie opakowań.
– Projektowanie opakowań łączy w sobie aspekty estetyki, funkcjonalności i innowacyjności, które mają realne przełożenie na rynek. Innowacyjne opakowanie może nie tylko wyróżnić produkt, ale także edukować, inspirować i napędzać globalne zmiany, czyniąc świat lepszym i bardziej świadomym – mówi mgr sztuki Anita Szymankiewicz, jedna z organizatorek wydarzenia.
Takie właśnie są projekty studentów wzornictwa na PBS, który zgłosili się do konkursu. Pok okiem wykładowców młodzi projektanci stworzyli opakowania, które stanowią odpowiedź na aktualne wyzwania związane z ochroną środowiska. Projekty skupiały się na zwiększeniu funkcjonalności i estetyki opakowań przy jednoczesnym minimalizowaniu ich negatywnego wpływu na środowisko naturalne. Cennym doświadczeniem dla studentów były także spotkania z ekspertami oraz wizyty studyjne w firmie Neupack, które dostarczyły uczestnikom wiedzy na temat najnowszych trendów i technologii.
Zwieńczeniem konkursowej gali była wystawa prac konkursowych – w tym tych nagrodzonych. Ich autorami byli:
- miejsce – Małgorzata Kowalska
- miejsce – Grzegorz Stolarski
- miejsce – Michalina Nowak
Przyznano także dwa wyróżnienia dla Moniki Dobrzyńskiej i Marceliny Paluszkiewicz.
Organizatorzy konkursu nie wskazali tematu prac. Studenci wykonali projekty dla różnorodnej gamy produktów – od tych biurowych, po higieniczne i spożywcze. Uznanie jury zdobył m.in. projekt opakowań na artykuły szkolno-biurowe, który można wykorzystać jako przybornik. – Pierwsze miejsce zajęła Małgorzata Kowalska i jej projekt opakowania na kaszę. Jury doceniło w szczególności innowacyjny kształt. On ułatwia proces korzystania z produktu, jak również jego rozmieszczenie na półkach sklepowych i w domu. Ostatni na podium był projekt opakowania płatków kosmetycznych. Połączył w sobie funkcjonalność, estetykę, humor i przesłanie społeczne – dodaje Anita Szymankiewicz.
Zapisz się do naszego newslettera!