Współpraca bydgoskiego ratusza z „Perłą Pułnocy” została dostrzeżona przez ogólnopolskie media. Bydgoszcz stała się pierwszym miastem, gdzie charakterystyczne grafiki można spotkać na spacerze.
Instagramowy profil „Perła Pułnocy” („u” to nie błąd, ale licentia poetica autora) od półtora roku publikuje memy związane z Bydgoszczą. Poszczególne grafiki lajkowało po kilkanaście tysięcy osób. Potencjał postanowił wykorzystać bydgoski ratusz. Autor, który chce pozostać anonimowy, swoje prace przekazał bezpłatnie. Niektóre memy, które pojawiły się w przestrzeni publicznej, są wiernymi kopiami grafik z internetu. Część została poddana modyfikacjom, które sprawiły, że stały się bardziej zrozumiałe także dla osób starszych.
Stojaki z wydrukowanymi grafikami stanęły przed ratuszem na Starym Rynku, na Wyspie Młyńskiej i placu Wolności. – Dzięki dla urzędników z ratusza za wsparcie, bardzo kreatywni z Was ludzie. Dzięki dla autorów zdjęć i dla Was za zaangażowanie, serduszka, zapisy, komentarze. Jakaś starsza Pani rano robiła fotki i szczerze, to było bardzo urocze – napisał autor profilu. Na liście redakcji, które wspomniały o akcji są m.in. Radio Zet, Radiowa Trójka, o2.pl i ASZdziennik.
Osoby, które chcą zaproponować niebanalne pomysły na wystawy w miejskiej przestrzeni mogą się kontaktować z Biurem Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta Bydgoszczy.