Drogowcy zbudują trzy nowe przystanki wiedeńskie. Jeden z nich powstanie w całkowicie nowym miejscu, na ul. Jagiellońskiej, przy Klaryskach.
Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej ogłosił przetarg na przebudowę trzech przystanków tramwajowych na tzw. wiedeńskie. Poziom podłogi podjeżdżającego tramwaju znajduje się na takim przystanku na wysokości chodnika. Ułatwia wsiadanie do pojazdu. Wymusza też zmniejszenie prędkości przez kierowców, którzy chcą przejechać przez wyniesiony obszar przystanku.
Pierwszy przystanek wiedeński w Bydgoszczy został oddany na ul. Focha, przy Teatralnym.
Trzy nowe przystanki wiedeńskie
Kolejne przystanki wiedeńskie w Bydgoszczy powstaną na ul. Gdańskiej, w pobliżu skrzyżowania z Chodkiewicza oraz całkowicie nowy, na ul. Jagiellońskiej, przy kościele Klarysek. To rzeczywiście miejsce, w którym dotychczas nie było przystanku. Ma powstać, jako tzw. wiedeński na ul. Jagiellońskiej, na skrzyżowaniu z ul. 19 Marca – dla tramwajów jadących w kierunku ul. Focha i węzła Garbary.
Istniejące obecnie przystanki tramwajowe znajdujące się po obu stronach Gdańskiej, przy skrzyżowaniu z Chodkiewicza, mają zostać przesunięte bliżej ul. Zamojskiego.
Nowe przystanki wiedeńskie mają być gotowe w 10 miesięcy od podpisania umowy. ZDMiKP informuje, że w ramach obecnego przetargu może też wykorzystać prawo opcji, które pozwoliłoby na prace budowlane, w przypadku pozyskania dodatkowych pieniędzy, przy kolejnych dwóch przystankach (para w rejonie Gdańskiej 5/10).
Docelowo ulica Gdańska ma zostać wyposażona w perony wiedeńskie na odcinku od pl. Teatralnego do ul. Kamiennej. Wykonana już przez drogowców koncepcja zakłada budowę aż 13 przystanków wiedeńskich, w tym 12 (6 par) na Gdańskiej.
Jak przekazuje ZDMiKP, dużym wyzwaniem w trakcie prac koncepcyjnych było wskazywanie lokalizacji przystanków wiedeńskich na ul. Gdańskiej. Wyniesione jezdnie mogą być budowane wyłącznie w miejscach, gdzie nie występują zjazdy na teren posesji. Przez dwa przystanki przebiegać ma też kontrapas rowerowy (pomiędzy placem Wolności i Świętojańską).
– Na etapie opracowania, dokumentacja była szeroko konsultowana z mieszkańcami i społecznikami – informują drogowcy.