Nowe standardy dla reklam w mieście. Ma być porządek i ład. Koniec z chaosem

W Bydgoszczy wprowadzono nowy zbiór zasad i wyglądu reklam na budynkach i ulicach. – Bydgoszcz jest pokazywana jako wzór udanych przekształceń miejskiej przestrzeni. Zachowanie tego statusu wymaga nadal konsekwentnej pracy – podkreśla prezydent miasta, Rafał Bruski.

Nowy zbiór zasad dotyczących reklam znajdujących się w miejskiej przestrzeni publicznej, zawieszanych na budynkach należących do miasta lub zarządzanych przez władze Bydgoszczy ma przede wszystkim na celu dbałość o ład i porządek. Obowiązują od września. Zbiór zasad zawarł w swym zarządzeniu prezydent Rafał Bruski.

– Od dekady wprowadzamy coraz więcej rozwiązań i narzędzi podnoszących jakość miejskiej przestrzeni – podkreśla prezydent – Przygotowaliśmy wytyczne w zakresie tworzenie reklam, które udostępniamy wszystkim zainteresowanym podmiotom, część nieestetycznych reklam została zdemontowana, opracowaliśmy uchwałę chroniącą przed reklamowym chaosem nasz kulturowy park, konsekwentnie rewitalizujemy kolejne parki, place i ulice, zadbaliśmy o estetykę  wielu elementów małej architektury. Kapitalną pracę wykonuje zespół ekspertów z Rady ds. Estetyki oraz Plastyk Miasta. Czas na kolejny krok i wprowadzenie nowych  standardów dla reklam, które mocno wpływają na postrzeganie miejskiej przestrzeni – tłumaczy Rafał Bruski.

W prezydenckim zarządzaniu, wśród ogólnych zasad dotyczących umieszczania szyldów od razu na początku zaznacza się, że tablice reklamowe i szyldy muszą wisieć na estetycznie przygotowanej elewacji, bez zmiany koloru jej fragmentu i maksymalnie do wysokości pierwszej kondygnacji, choć dopuszcza się pod określonymi warunkami ich umieszczenie na dachach i attyce budynków. Ich rozmiar i wygląd są szczegółowo opisane.

– Nowe zarządzenie z jednej strony wprowadza ograniczenia, ale podsuwa też szereg pożądanych i dobrze już funkcjonujących rozwiązań jak szyldy w formie liter przestrzennych czy stylizowane murale. Jestem pewien, że estetyczna reklama, to coś na czym zależy wszystkim: mieszkańcom, właścicielom terenów i reklamowanym podmiotom. Bydgoszcz jest pokazywana jako wzór udanych przekształceń miejskiej przestrzeni. Zachowanie tego statusu wymaga nadal konsekwentnej pracy – mówi prezydent Bruski.

Wprowadzono np. zakaz umieszczania reklam w parkach i zwartych terenach zielonych. Osobno zawarte są zasady dotyczące reklam czy m.in. stoisk handlowych na terenie Myślęcinka m.in. eliminujące tam duże formaty, siatki, banery, wymuszające ujednolicenie i zharmonizowanie stoisk/obiektów handlowo-usługowych oraz elementów małej architektury.

Obowiązuje także zakaz w mieście umieszczania szyldów w formie elektronicznych wyświetlaczy. Nie można tablic reklamowych zawieszać m.in. na ogrodzeniach balkonach, balustradach, drzewach, w pasie drogowym, mogących pogorszyć bezpieczeństwo,

Nowe zasady obowiązują od września na terenie całego miasta. Z całym dokumentem można zapoznać się TUTAJ.

Udostępnij: Facebook Twitter