Cała trasa tramwajowa do Łęgnowa dostępna dla nowoczesnych tramwajów – w poniedziałek 4 listopada zaczyna się modernizacja torowiska w ciągu ulicy Toruńskiej.
Przebudowa pętli tramwajowej Stomil i skrzyżowania ulic Toruńska-Kielecka-Sporna, wymiana torowiska z podbudową na znacznym odcinku ulicy Toruńskiej – to główne założenia kolejnego etapu modernizacji ulicy Toruńskiej. Przypomnijmy, na początku roku miasto podpisało umowę na przebudowę ulicy Toruńskiej (na odcinku od nowych mostów do zajezdni). Inwestycję rozszerzono o kolejne odcinki trasy – od ulicy Perłowej do ronda Toruńskiego oraz od zajezdni do pętli „Stomil”. Wzdłuż ulicy Toruńskiej powstaną ścieżki rowerowe (z nawierzchnią bitumiczną) i chodniki na odcinkach od ul. Filmowej do ul. Kazimierza Wielkiego i od al. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego do pętli tramwajowej Stomil. W ramach inwestycji powstaną również doświetlone przejścia dla pieszych i perony tramwajowe nadające się do obsługi długich składów z PESY.
– Największe zmiany zajdą na skrzyżowaniu ulic Toruńska-Kielecka-Sporna, gdzie zostanie przebudowane całe skrzyżowanie powstaną wyspy kanalizujące ruch, nowe przejścia dla pieszych, ciągi pieszo rowerowe, ścieżki rowerowe oraz chodniki. Zmianie ulegnie lokalizacja peronów autobusowych oraz tramwajowych. Dodatkowo dla bezpieczeństwa wprowadzona zostanie sygnalizacja świetlna – informuje miasto.
Zmiany w komunikacji – torowisko zamknięte
Rozpoczęcie inwestycji na odcinku od ronda Toruńskiego do ulicy Perłowej oznacza, że niezbędne będzie wprowadzenie zmian w komunikacji miejskiej. By przyspieszyć prace, ruch na torowisku od dnia 4 listopada zostanie wstrzymany – dzięki temu wykonawca będzie mógł pracować na obu torach jednocześnie. Przebudowane zostaną również dwa perony tramwajowe zlokalizowane przy rondzie Toruńskim.
– Tramwaje linii nr 4,6 i 8 będą korzystać z objazdu przez nowy most Kazimierza Wielkiego i ulicę Toruńską. Wszystkie kursy zjazdowe będą też odbywać się przez nowy most Kazimierza Wielkiego. W trakcie prac obie jezdnie ul. Toruńskiej będą przejezdne. Mogą występować miejscowe zawężenie jednego pasa ruchu. Takie zwężenia wystąpią na rondzie Toruńskim oraz ul. Toruńskiej na kierunku ul. Kazimierza Wielkiego. Zamknięty zostanie jeden pas od strony torowiska na wysokości peronów tramwajowych – podaje miasto. – Ponadto zawężony zostanie również pas zewnętrzny na ul. Toruńskiej przy skrzyżowaniu ul. Toruńskiej z ul. Nowotoruńską w stronę ronda Toruńskiego na wysokości peronu autobusowego. Rolę komunikacji zastępczej na odcinku od przystanku Kazimierza Wielkiego do przystanku Zbożowy Rynek przejmie kursująca na tej trasie linia nr 76.
Nową trasą do końca 2026 roku
Łączna wartość inwestycji realizowanej w trybie zaprojektuj i wybuduj to ponad 131 milionów złotych. Prace na odcinku od ronda Toruńskiego do ul. Kazimierza Wielkiego zajmą około pół roku, natomiast na odcinkach od alei Prezydenta Lecha Kaczyńskiego do ul. Równej oraz od ul. Równej rozpoczną się w przyszłym roku. Cały kontrakt ma być finalizowany do końca 2026 roku.
Zapisz się do newslettera Bydgoszcz Informuje!