Nie tylko budynek dworca Bydgoszcz Zachód, ale również dwa perony doczekają się przebudowy. Koleje ogłosiły przetarg i przedstawiły swoje oczekiwania wobec potencjalnych wykonawców.
Maksymalnie do końca czerwca potrwać ma przebudowa budynku dworca Bydgoszcz Zachód. Zajmuje się tym Przedsiębiorstwo Remontowo-Budowlane AGAD z Torunia. Jednak nie tylko dworzec, ale również perony mają być zmodernizowane. Stosowne ogłoszenie o przetargu opublikowały PKP PLK. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem (przypomnijmy, wykonawcę przebudowy dworca znaleziono dopiero w trzecim przetargu i zwiększeniu puli pieniędzy na zadanie), dworzec zyska dwa odnowione perony, chodniki, połączenie z ulicą i elementy tak zwanej małej infrastruktury. Pasażerowie będą mogli czekać na pociąg albo na dworcu, albo pod peronowymi wiatami. Przyjmowanie ofert w przetargu potrwa do 22 maja. Prace mają zakończyć się do końca września 2024 roku.
Dworzec Zachód jak nowy
PKP PLK chce, żeby perony miały 150 metrów długości (z opcją ich wydłużenia do 200 metrów). Wcześniej jednak wykonawca będzie musiał rozebrać ścianki starych peronów i ich nawierzchnię oraz zutylizować materiały. Po jego stronie będą prace przygotowawcze, geodezyjne i roboty ziemne, usunięcie kolizji telekomunikacyjnych/elektroenergetycznych, wykonanie powłok izolacyjnych, budowa drogi dojścia do peronu, montaż wiat peronowych, elementów wyposażenia (tablic i gablot informacyjnych itp.) oraz małej architektury (ławki, kosze na śmieci). Łatwiej będzie pasażerom wsiąść do pociągów, zmodernizowane perony mają mieć bowiem 76 centymetrów wysokości, a więc będą wyższe od dotychczasowych o niemal 40 centymetrów. Peron dla pasażerów jadących w kierunku Piły pozostanie w tym samym miejscu, zmieni lokalizację (za przejazd kolejowy) peron dla pociągów zmierzających w kierunku Bydgoszczy.
Inwestycja będzie zrealizowana z “Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025″.
Zapisz się do newslettera Bydgoszcz Informuje!