Regio 160 przygotowane dla Kolei Mazowieckich – wizualizacja / Mat. Pesa
Bydgoska Pesa wyprodukuje 16 elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT), które będą jeździć na trasach w woj, mazowieckim. Wartość zamówienia to ponad 458,5 mln zł.
Koleje Mazowieckie zakupią elektryczne pociągi z Pesy typ 61WE model REGIO 160. – Przedsięwzięcie jest częścią programu inwestycyjnego województwa mazowieckiego, w ramach którego zakupimy łącznie 22 pojazdy. Dzisiejsza umowa dotyczy dostawy 16 pojazdów, ich serwisowania i szkolenia personelu. Dzięki takim inwestycjom nasza spółka będzie mogła dalej dynamicznie się rozwijać – podkreśla marszałek woj. mazowieckiego Adam Struzik.
Pojazdy trafią do Kolei Mazowieckich najpóźniej w 2026 r. – To dla nas powód do szczególnej dumy, że świętujące wkrótce swoje 20-lecie Koleje Mazowieckie w kolejny etap historii wjadą nowoczesnymi elektrycznymi zespołami trakcyjnymi PESA. Jestem przekonany, że te przyjazne środowisku i bezpieczne pojazdy staną się symbolem komfortu podróży i zadowolenia pasażerów – mówi Krzysztof Zdziarski, prezes zarządu Pesa Bydgoszcz.
Nowe składy pojawią się na tzw. liniach radomskich: Radom–Drzewica, Radom–Dęblin, Radom–Skarżysko-Kamienna, Radom–Warka–Warszawa, a także na planowanym do realizacji w ramach Programu Kolej Plus połączeniu Dobieszyn–Kozienice. Samorząd województwa chce zapewnić mieszkańcom subregionu radomskiego lepszy i szybszy dojazd do Radomia i Warszawy. Pojazdy będą mogły w przyszłości obsługiwać też połączenia: Warszawa–Małkinia–Ostrów Mazowiecka, Siedlce–Sokołów Podlaski, Siedlce–Łuków.