Regulamin Bydgoskiego Jarmarku Świątecznego 2024

  1. ORGANIZATORZY I LOKALIZACJA
  1.  Przepisy tego Regulaminu dotyczą Wystawców Bydgoskiego Jarmarku Świątecznego 2024.
    1.  Bydgoski Jarmark Świąteczny 2024, zwany dalej „Jarmarkiem” jest imprezą handlową dla wytwórców wyrobów i przedmiotów użytkowych, artystycznych i naturalnych produktów spożywczych, dla sprzedawców asortymentu o charakterze świątecznym oraz dla sprzedawców  prowadzących działalność gastronomiczną.
    1.  Lokalizacja stoiska wynika z projektu zabudowy powierzchni wystawienniczej oraz warunków organizacyjno-technicznych terenów Jarmarku.
    1.  Organizator przydziela Wystawcy stoisko.
    1.  Wystawca ma obowiązek oznakowania towarów w domku handlowym na terenie Jarmarku. Organizator zastrzega sobie prawo odmowy wystawienia towarów, które są niebezpieczne oraz takich, które promują piractwo oraz mają negatywny wpływ na wizerunek Jarmarku oraz Organizatora.
    1.  Organizator zastrzega sobie prawo dokonywania zmian w Regulaminie podczas trwania Jarmarku.
    1. Organizator zastrzega sobie prawo do wysyłania wszelkich komunikatów w formie maila na adres podany w KARCIE ZGŁOSZENIA, co równoznaczne jest z zawiadomieniem dokonanym w formie pisemnej.
  • WARUNKI UCZESTNICTWA

2.1. Wystawca zobowiązuje się do zapoznania i stosowania się do wymogów niniejszego   Regulaminu.

2.2. Wystawca nabywa prawo do udziału w Jarmarku po złożeniu podpisu potwierdzającego zapoznanie się z Regulaminem, podpisaniu Umowy i po uiszczeniu opłaty za udział w Jarmarku w wysokości          i terminie podanym w Umowie.

2.3. Warunkiem potwierdzającym udział w Jarmarku jest DOSTARCZENIE (osobiście bądź pocztą) najpóźniej  do dnia 18.10.2024 roku do LPKiW „MYŚLĘCINEK” ORYGINAŁU KOMPLETU DOKUMENTÓW (podpisanaUmowa oraz podpisany Regulamin, potwierdzenie wpłaty za wynajęcie stoiska oraz potwierdzenie wpłaty kaucji zwrotnej).

2.4 Komplet dokumentów, o których mowa  w pkt. 2.3należy także przesłać drogą elektroniczną na  adres mailowy: marketing@myslecinek.pl  – w formacie pdf.

2.5. Organizator zastrzega sobie prawo odmowy przyjęcia zgłoszenia w przypadku zmiany asortymentu przez Wystawcę. Wystawcom nie przysługują roszczenia z tego tytułu, a Organizator zwraca tylko kaucję, tj. 1.000 zł brutto.

 2.6. Opłata za wynajem stoiska obejmuje: przygotowanie, utrzymanie i likwidację (złożenie i wywóz) stoiska wystawienniczego, podłączenie instalacji elektrycznej oraz koszty ogólne: świąteczną dekorację stoisk, reklamę i promocję Jarmarku oraz możliwość handlu, wskazanymi przez Wystawcę w Karcie Zgłoszenia, towarami.

 2.7. Wynajęte stoisko przeznaczone jest dla Wystawcy bez możliwości podnajmu.

 2.8.Organizator zastrzega sobie prawo udzielenia wyłączności na sprzedawane produkty lub usługi w zakresie: działalności gastronomicznej, handlowej, obsługi urządzeń rekreacyjnych do zabawy. Koszt wyłączności obejmuje – oprócz ceny podanej w REGULAMINIE za najem domku- 10 000 zł brutto.

2.9. Wystawca zobowiązuje się do pokrycia kosztów zużytej energii, w oparciu o wskazania  licznika przypisanego do stoiska handlowego, po zakończeniu okresu wystawienniczego według stawek narzuconych przez dostawcę energii w dniu podpisania umowy pomiędzy  LPKiW MYSLĘCINEK a dostawcą energii – na podstawie faktury dostarczonej przez LPKiW „Myślęcinek”.

2.10. Wystawca zobowiązuje się do utrzymania przydzielonego stanowiska handlowego w stanie niepogorszony,  w tym do zachowania w integralnej całości wszystkich elementów stoiska.

2.11. Wystawca ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie działania lub zaniechania, które mogą przynieść szkody jemu samemu lub osobom trzecim.

  • WARUNKI I TERMINY PŁATNOŚCI

3.1. Wystawca zobowiązuje się do opłacenia kosztów wynajęcia i eksploatacji stoiska handlowego, na konto Wynajmującego, w kwocie oraz w terminie wskazanym na fakturze wystawionej i dostarczonej drogą mailową przez Wynajmującego, tj. LPKiW Myślęcinek.

3.2. Wystawca zobowiązuje się do wniesienia kaucji w wysokości 1.000 zł brutto na następujący rachunek bankowy: LPKiW Myślęcinek nr konta: PKO BP 76 1440 1215 0000 0000 1625 2867 w celu zabezpieczenie ewentualnych szkód, które mogą zostać wyrządzone na Jarmarku w związku z uczestnictwem, a także na poczet rozliczenia płatności za zużytą energię elektryczną do dnia 18.10.2024 r.

3.3. Faktury z tytułu zamówionych usług zostaną wystawione zgodnie z obowiązującymi przepisami Ustawy o Podatku od Towarów i Usług oraz przesłane Wystawcy pocztą elektroniczną na adres e-mail wskazany w Karcie Zgłoszenia lub adres podany przez wystawcę w dniu podpisania umowy.

3.4. Zgłaszający ma prawo do rezygnacji z udziału w Jarmarku, po pisemnym powiadomieniu Organizatora do dnia 20.10.2024 r. (data wpływu powiadomienia do siedziby Organizatora). Organizator nie zwraca poniesionych już ewentualnych opłat.

3.5. Opłata za uczestnictwo w Jarmarku składa się z opłaty eksploatacyjnej z tytułu najmu stoiska i  zróżnicowanej kwoty zależnej od rodzaju towaru wskazanego przez Wystawcę w Karcie Zgłoszenia:

  1.  3000    zł brutto – rękodzieło, ozdoby świąteczne,
  2.  4000   zł brutto  – artykuły spożywcze,
  3.  5000   zł brutto – gastronomia (bez sprzedaży alkoholu),
  4.  6500   zł brutto – gastronomia ze sprzedażą alkoholu oraz sprzedaż alkoholu

3.6.  Brak uiszczenia opłaty , o której mowa w ust.3.1we wskazanym na fakturze terminie powoduje wygaśniecie umowy bez konieczności składania dodatkowych oświadczeń stron w tym zakresie.

  • KARY UMOWNE

4.1. Organizator ma prawo do naliczenia Wystawcy kar umownych w wysokości 1.000 zł brutto za każde naruszenie postanowień REGULAMINU:

a) naruszenia zakazu parkowania pojazdów zaopatrzeniowych w pobliżu stoisk handlowych
oraz w miejscach niedozwolonych,

b)  naruszenia zakazu nocowania na stoiskach handlowych lub w ich pobliżu i na całym terenie   

          Jarmarku, a także  naruszenia ust. 5.4,

 c) prezentowania i sprzedaży towarów niezgodnych z asortymentem  zadeklarowanym w Karcie  

          Zgłoszenia,

 d) prowadzenia reklamy i  akcji promocyjnych  na terenie Jarmarku bez uzgodnienia z Organizatorem.

4.2. Za nieuzasadnioneodstąpienie od aktywnego uczestnictwa w jarmarku Wystawca zobowiązuje się uiścić opłatę  dodatkową w kwocie 1.000 zł brutto za każdy dzień nieobecności, 100 zł brutto za każdą godzinę skrócenie czasu handlu  bez zgody Organizatora, 100 zł brutto/dzień za sprzedaż każdego niezgłoszonego w Karcie Zgłoszenia towaru.

  • PRZEPISY PORZĄDKOWE

 5.1.  Wystawca zobowiązany jest przestrzegać wydanych przez Organizatora poleceń porządkowych.

 5.2. Wystawca może prowadzić sprzedaż i reklamę towarów tylko w wyznaczonym przez  Organizatora miejscu wskazanym w Umowie.

5.3. Na terenie Jarmarku obowiązuje bezwzględny zakaz nocowania na stoiskach handlowych lub w ich pobliżu.

5.4. Na terenie stoisk i pawilonów handlowych obowiązuje zakaz palenia tytoniu, używania otwartego ognia oraz eksploatowania urządzeń elektrycznych poza godzinami otwarcia o maksymalnej mocy 4,5 Kw. Zabronione jest wnoszenie broni, amunicji, materiałów wybuchowych oraz substancji chemicznych pożarowo niebezpiecznych.

5.5. Zabronione jest zastawianie dojść i dojazdów do urządzeń przeciwpożarowych, tarasowanie przejść 
i wyjść ewakuacyjnych.

5.6. Wystawca jest zobowiązany udostępnić  stoisko pracownikom Organizatora w celu sprawdzenia zabezpieczenia przeciwpożarowego lub innych czynności uzgodnionych w regulaminie.

5.7. Wystawca nie może odtwarzać na stoisku muzyki  oraz  innych treści dźwiękowych.

  • ZASADY KORZYSTANIA Z INFRASTRUKTURY JARMARKU

6.1. Zabrania się wkręcania, przybijania, przyklejania i mocowania jakichkolwiek elementów do zabudowy
 i konstrukcji  obiektu, a także stosowania elementów mocujących, np. taśm pozostawiających trwałe ślady na infrastrukturze LPKiW Myślęcinek.

6.2. Udostępnianą infrastrukturę stoiska należy utrzymywać w estetycznym i uporządkowanym stanie. Na bieżąco należy usuwać ze stoiska oraz z ciągów komunikacyjnych w jego obrębie odpady pozostałe po montażu/ demontażu stoiska oraz jego zaopatrzeniu.

6.3. Organizator zastrzega sobie prawo do ewentualnego zagospodarowania ścian zewnętrznych udostępnionego stoiska.

6.4. Niedozwolone jest samowolne podłączenie instalacji elektrycznej do i od sieci założonej przez Organizatora Jarmarku. Wszystkie przyłącza mogą być wykonywane wyłącznie przez pracowników serwisu technicznego lub autoryzowanego podwykonawcę zatrudnionego przez Organizatora Jarmarku.

6.5. Wszystkie wykonane instalacje podlegają kontroli technicznej Organizatora Jarmarku. Zabrania się wykonywania jakichkolwiek zmian w instalacji elektrycznej należącej  do Organizatora Jarmarku.

6.6. Ze względu na bezpieczeństwo, korzystający z infrastruktury Organizatora Jarmarku zobowiązani są do wyłączenia zasilania każdorazowo przed opuszczeniem stoiska, oprócz oświetlenia zewnętrznego stoiska oraz do zamykania zaworów zasilających znajdujących się na stoisku.

6.7. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek nieprawidłowości w funkcjonowaniu instalacji należy niezwłocznie powiadomić służby techniczne Organizatora.

6.8. Wszystkie użyte urządzenia muszą posiadać aktualne badania techniczne (certyfikaty, atesty, pomiary, itp.), zgodnie z obowiązującymi  przepisami.

6.9. Żadne z elementów ekspozycji nie mogą przekraczać wynajętej powierzchni ekspozycyjnej, blokować  w żaden sposób przejść i ciągów komunikacyjnych. 

6.10. W zakresie spraw BHP i ppoż. nieobjętych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie ogólnie obowiązujące przepisy.

  • ZASADY PROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI

 7.1. Wystawca zobowiązany jest posiadać wszelkie wymagane dokumenty uprawniające
do prowadzenia działalności gospodarczej zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.

7.2. Organizator Jarmarku zastrzega sobie prawo do odmowy sprzedaży towarów bez ponoszenia jakiejkolwiek odpowiedzialności z tego tytułu, które uzna za niebezpieczne  lub takie, które treścią lub/i wyglądem są sprzeczne z zasadami współżycia społecznego, moralnością publiczną, charakterem Jarmarku lub niezgodne z prawem

7.3. Niedopuszczalny jest obrót towarami lub usługami, których posiadanie i oferowanie
jest  zakazane bądź ograniczone z mocy prawa i obowiązujących przepisów oraz sprzedaż  towarów lub usług  nieposiadających atestów PZH.

7.4. Prowadzenie sprzedaży artykułów spożywczych, kosmetycznych, chemicznych, zielarskich itp. oraz prowadzenie usług kosmetycznych i ochrony zdrowia wymaga posiadania zgody Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej. 

7.5. Wystawca   zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących przepisów z zakresu handlu, wprowadzania do obrotu handlowego towarów odpowiednio  oznakowanych, posługiwania się narzędziami pomiarowymi legalizowanymi, przestrzegania terminów przydatności do spożycia i trwałości towarów spożywczych przeznaczonych do sprzedaży. 

7.6. Wystawca zobowiązany jest do przestrzegania Ustawy o wychowaniu w trzeźwości
i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, a w szczególności do respektowania zakazu sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim i nietrzeźwym .

7.7. Organizator Jarmarku zastrzega sobie prawo czasowego wyłączenia w nagłych przypadkach
z handlu stoiska Wystawcy.

  • ORGANIZACJA PRACY NA STOISKU

8.1.  Uczestnik zobowiązany jest zagospodarować stoisko do godz. 12.00 w dniu  rozpoczęcia  Jarmarku, tj.   22 listopada 2024 r.

8.2.  W godzinach otwarcia Jarmarku, tj. od niedzieli do czwartku w godzinach 13.00-20.00 oraz w piątki
i soboty w godzinach 13.00-21.00  – stoiska powinny być dostępne dla zwiedzających.

8.3. Niedopuszczalne jest pozostawianie stoiska bez obsługi lub wcześniejsza jego likwidacja
   bez uzyskania zgody  Organizatora.

8.4. Na czas zamknięcia stoiska Wystawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoje mienie we własnym zakresie, na własny koszt i ryzyko.

  • ZASADY WJAZDU I ZAOPATRZENIA

9.1. Wjazd samochodów na tereny Jarmarku dozwolony jest wyłącznie w celu dokonania zaopatrzenia – dostawy towaru tylko przed otwarciem i po zamknięciem Jarmarku.

9.2. Na terenie Jarmarku obowiązuje bezwzględny zakaz parkowania pojazdów w miejscach niedozwolonych, a w szczególności w pobliżu stoisk oraz na płycie Starego Rynku.

9.3. Wjazd samochodem na teren Jarmarku może odbywać się tylko na podstawie  przepustki wydanej przez Organizatora Jarmarku (jedna przepustka na jedno stoisko handlowe).

9.4. Wszelkie pojazdy, powinny być usunięte niezwłocznie po zakończeniu rozładowania towaru.

9.5. Godziny wjazdu i wyjazdu pojazdów na teren Jarmarku muszą być bezwzględnie przestrzegane.

  1. LIKWIDACJA STOISKA

10.1. Wystawcakorzystający ze stoiska  zobowiązany jest po zakończeniu Jarmarku do usunięcia ekspozycji oraz przywrócenia zajmowanej powierzchni stoiska do pierwotnego stanu. Odpady i śmieci należy zabrać z terenu Jarmarku i zutylizować we własnym zakresie. Ze ścianek zabudowy należącej do LPKiW należy usunąć, bez uszkodzenia ścian, wszystkie elementy dekoracyjne. W przypadku nieuporządkowania zajmowanej powierzchni Organizator zleci wykonanie prac porządkowych na koszt i ryzyko Wystawcy.

10.2.Transport, przeładunek i rozpakowanie, zmontowanie i zdemontowanie, zapakowanie i  załadowanie towarów oraz innych materiałów na Jarmark jest wykonywane przez Wystawcę na jego koszt i ryzyko.

10.3. W przypadku stwierdzenia szkód lub pozostawienia powierzchni w stanie nieuporządkowanym w obszarze stoiska lub w bezpośrednim sąsiedztwie, LPKiW zastrzega sobie prawo potrącenia z kaucji należnych kwot z tytułu poniesionych szkód lub prac porządkowych. O ile wartość szkody przekroczy wysokość kaucji LPKiW zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania uzupełniającego.

10.4. Pozostawione elementy wyposażenia stoiska podczas demontażu, uważa się za mienie porzucone. Organizator nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za zniszczenie lub zaginięcie mienia  nieusuniętego w terminie  po demontażu stoiska.

10.5. Zabroniony jest wywóz ekspozycji oraz demontaż stoiska przed zakończeniem Jarmarku. Likwidacja stoiska należy rozpocząć dopiero po oficjalnym zamknięciu Jarmarku, tj. 22 grudnia 2024 po godzinie 20.00

  1. UBEZPIECZENIA

11.1. Wystawca ubezpiecza przedmiot działalności handlowej (towar i wyposażenie) własnym staraniem  i na własny koszt.

11.2. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia towarów przed, po i w trakcie trwania Jarmarku.

11.3.Organizator nie odpowiada za szkody spowodowane przez czynniki atmosferyczne oraz szkody spowodowane kradzieżą, eksplozją, zalaniem wodą, przerwą w dostawie prądu, i innymi przyczynami losowymi.

11.4. Za nadzór i ochronę swojego stoiska odpowiedzialny jest Wystawca.

Potwierdzam, że zapoznałem się z treścią regulaminu.

……………………………………………….

 (data, czytelny podpis wystawcy, pieczątka firmowa)     

Udostępnij: Facebook Twitter