To pierwsza taka sytuacja w Bydgoszczy. Apple to globalna marka. Nakręciła klip w naszym mieście

Kadr z filmu „Relay” zrealizowanego na zlecenie Apple – wyścig na bieżni stadionu Zawiszy Bydgoszcz / Źródło: film „Relay” firmy Apple

Ten film ma już niemal 4 miliony wyświetleń. Na klipie zrealizowanym przez Apple widać sportowców tych pełnosprawnych i z niepełnosprawnościami. Ścigają się m.in. na stadionie Zawiszy w Bydgoszczy.

„Sztafeta” – tak się nazywa klip zrealizowany przez firmę Apple. W piątek (16 sierpnia) obejrzało już go niemal 4 miliony widzów. „Sztafeta” rozpoczyna się od pięknego, powietrznego ujęcia rozświetlonego stadionu Zawiszy Bydgoszcz. A potem jest jeszcze więcej ujęć z naszego miasta.

Jak to się stało, że w klipie Apple jednej z najpotężniejszych marek na świecie pojawiła się Bydgoszcz? Opowiada o tym Paweł Kowalski, kierownik marketingu i promocji spółki Bydgoskie Obiekty Sportowe. – Zaprocentowała znajomość z dawnych czasów. Warszawska firma reklamowa otrzymała zlecenie od Apple na realizację promocyjnego filmu. Szukała odpowiednich miejsc w Polsce. Osoba, która była za to odpowiedzialna nagrywała kiedyś film dla Zawiszy. Skontaktowała się i wszystko się dalej potoczyło – wyjaśnia Kowalski.

„Sztafeta” to opowieść i rywalizacji sportowców pełnosprawnych i tych z niepełnosprawnościami. „Dwa zespoły. Ośmioro sportowców z niepełnosprawnościami i bez nich. Rywalizują razem” – to pierwsze zdania opisu tego, co zobaczymy potem w klipie. Widać ich potem w bramie przed stadionem Zawiszy. Obserwujemy we wstępie, jak się szykują do startu – słychać bicie ich serc.

Na niebieskim tartanie na bieżni stadionu przy ul. Gdańskiej na starcie szykują się pełnosprawna biegaczka na 400 metrów. Jej rywalka pojedzie na wózku.

Zdjęcia zostały zrealizowane w czerwcu tego roku. Stadion Zawiszy to jeden z obiektów należących do Bydgoskiego Centrum Sportu. Realizatorzy skontaktowali się z szefami BCS. – Wynajęli stadion na dwa pełne dni. Z tego tytułu wpłynęły konkretne pieniądze do budżetu miasta – tłumaczy Marcin Ossowski, dyrektor Bydgoskiego Centrum Sportu. Zdjęcia trwały aż dwa dni, choć sam stadion jest widoczny przez kilkadziesiąt sekund.

– W zdjęciach pomogły też młode biegaczki BKS Bydgoszcz. Realizatorzy musieli przed ich nakręceniem dokładnie zbadać ustawienia kamer, czas ujęć i biegu. Żeby nie zmęczyć osób, które w filmie widzimy, wykorzystano zawodniczki trener Ilony Baumgart. One biegały, a ekipa mogła w tym czasie zaplanować ujęcia – opowiada Kowalski – Żałuję, że nasza Astoria nie „zagrała” w scenach z pływalni. Byliśmy już praktycznie dogadani z ekipą realizatorów, że wyścig pływacki będzie nagrany także w Bydgoszczy. W ostatniej chwili z ich strony, z powodu terminów, musiała nastąpić zmiana – mówi Kowalski – I jeszcze jedna ciekawostka. Scena z początku klipu nagrana w mieszkaniu, gdy sportowcy się budzą, została także nagrana w Bydgoszczy – dodaje.

Klip Apple miał premierę w tym tygodniu. To oczywiście film mający także na celu promocję różnych produktów firmy przeznaczonych dla ludzi uprawiających sport – wszystkich ludzi, także tych z niepełnosprawnościami.

Udostępnij: Facebook Twitter