Ulice i komunikacja w 2024 – tak wyglądają plany bydgoskich drogowców

Wszystkie zamówione nowe swingi z Pesy pojawią się ostatecznie w pierwszej połowie 2025 roku / Fot. B. Witkowski /

Nowe ulice, ścieżki rowerowe, kolejne nowoczesne tramwaje i oświetlone przejścia dla pieszych – Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej dzieli się swoimi planami inwestycyjnymi na ten rok.

ZDMiKP zaznacza, że w 2024 roku będzie mniej utrudnień na bydgoskich ulicach w związku z inwestycjami drogowymi. To jedna rzecz. Pojawią się za to kolejne nowe tramwaje. Miasto otrzymało już 10 nowych pojazdów z bydgoskiej Pesy. W tym roku, a dokładniej w drugiej jego połowie, na tory wyjedzie kolejnych 21 nowoczesnych składów. Ostatnie zamówione sztuki będą dostarczone w roku 2025. To sprawi, że wysłużone „Konstale” trafią ostatecznie na emeryturę, a bydgoszczan wozić będzie już wyłącznie nowoczesny tabor. Przypomnijmy, że jak zaznaczył prezes MZK, Piotr Bojar, kilka starych „Konstali” będzie w rezerwie.

Zmianom w taborze tramwajowym towarzyszyć będą również inwestycje w infrastrukturę. Dzięki czterem nowym przystankom wiedeńskim wsiadanie i wysiadanie z tramwajów będzie bezpieczniejsze. Do powstałych już peronów przy ul. Gdańskiej (na wysokości ul. Chodkiewicza i placu Teatralnego) dołączą kolejne – zlokalizowane na placu Wolności i placu Praw Kobiet (po dwa w każdą stronę).

Poprawie bezpieczeństwa służyć ma również wymiana oświetlenia miejskiego i doświetlanie przejść dla pieszych. Drogowcy zapowiadają wymianę 2 tysięcy opraw oświetleniowych na ekologiczne, część z nich pojawi się w miejscach, w których dotychczas było ciemno. Dodatkowe oświetlenie pojawi się też na kolejnych przejściach dla pieszych (dotychczas takie prace wykonano na 120 przejściach).

Więcej dróg rowerowych w Bydgoszczy

Drogowcy cieszą się, że w tym roku mają większy budżet na budowę i projektowanie dróg rowerowych.

– W ramach inwestycji powstaną nowe chodniki i infrastruktura niezbędne, aby dobudować do nich ścieżki rowerowe. Kontynuowane będą prace na ul. Wierchowej i Geodetów w ramach budowy Wielkiej Pętli Fordonu na osiedlu Tatrzańskim. Zrealizujemy też dalsze prace projektowe dla nowych dróg rowerowych w mieście m.in. na ulicy Skłodowskiej-Curie – zapowiada Tomasz Okoński, rzecznik ZDMiKP w Bydgoszczy.

W 2024 zakończyć się ma rewitalizacja placu Kościeleckich, rozpoczną się za to prace przy placu Wolności. W miejsce rozebranej kładki na Wyżynach zbudowane zostanie sygnalizacja świetlna z przejściem dla pieszych.

Projektowanie i planowanie kolejnych inwestycji

Drogowcy zapowiadają kontynuację prac projektowych przy ulicy Nakielskiej oraz budowy torowiska w ciągu ul. Solskiego i pętli w Lesie Gdańskim. – W 2024 roku planujemy też remonty chodników i wielu bydgoskich ulic osiedlowych – informuje Tomasz Okoński. – Wspólnie z projektantami pracujemy również nad dokumentacją dla Węzła Wschodniego i Wiaduktów Warszawskich oraz dla I etapu Trasy WZ od ul. Lelewela do ul. Łęczyckiej.

Zapisz się do newslettera Bydgoszcz Informuje!

Udostępnij: Facebook Twitter