Ogłoszono wyniki V już edycji Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych. Nasze miasto na drogi w parku przemysłowym nie dostanie ani złotówki.
Do kolejnej edycji PIS Bydgoszcz zgłosiła tylko jeden wniosek, wart 155 milionów złotych projekt przebudowy dróg na terenie Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego. W ramach tego projektu zaplanowano
- budowę ul. Grzybowej od ul. Hutniczej do ul. Nowotoruńskiej (1060 m) wraz z budową skrzyżowania ulic: Grzybowa-Nowotoruńska (265 m),
- modernizację ul. Hutniczej na odcinku od ul. Grzybowej do ul. Łęgnowskiej (900 m),
- modernizację ul. Eberhardta na odcinku od ul. Hutniczej do ul. Wulffa (1000 m),
- modernizację ul. Wulffa na odcinku od ul. Eberhardta do ul. Petersona (850 m) wraz z rozbiórką i budową trzech obiektów inżynierskich,
- modernizację ul. Petersona od ul. Wulffa w kierunku ul. Bydgoskich Przemysłowców (1100 m);
- modernizację ul. Matuszewskiego na odcinku od ul. Dziatkiewicza do ul. Bydgoskich Przemysłowców (300 m);
- modernizację ul. Dziatkiewicza od ul. Matuszewskiego do ul. Raczkowskiego (900 m);
- likwidację nieczynnych kolejowych przejazdów bocznicowych w pasach drogowych ulic na terenie BPPT.
Gdyby Bydgoszcz otrzymała wsparcie w wysokości 152 milionów złotych, do budowy dróg musiałoby dołożyć dwa procent – zaledwie 3 miliony złotych. Przypomnijmy, w 2015 roku miasto przejęło infrastrukturę komunikacyjną na terenie dawnego Zachemu, gdzie rozwija się BPPT. Inwestycja miała przyspieszyć rozwój strefy przemysłowej, szczególnie w kontekście projektowanej drogi ekspresowej S10 oraz usprawnić dojazd do Nitrochemu. Miała, bo Bydgoszcz nie dostanie jednak ani złotówki.
Jesteśmy zaskoczeni tym rozstrzygnięciem. Tym bardziej, że wpisujemy się w cele i założenia tej edycji Programu Inwestycji Strategicznych (priorytetem miała być poprawa warunków obsługi i rozwój terenów inwestycyjnych i przemysłowych, wniosek mieścił się też w budżecie – red.) – uważa Michał Sztybel, zastępca prezydenta Bydgoszczy. – W poniedziałek prezydent złoży oficjalne pismo z prośbą o przedstawienie zasad i kryteriów na podstawie których projekty wybrano i odrzucono.
Cieszyć się może powiat inowrocławski, który otrzymał niemal 200 milionów złotych na rozbudowę drogi Inowrocław-Solec Kujawski oraz Nowa Wieś Wielka-Leszyce. Na 315 milinów złotych łącznie „załapały się” dwa projekty z regionu podkarpackiego, które zakładają przebudowę dróg wojewódzkich wiodących do tamtejszych specjalnych stref ekonomicznych. Z regionu dolnośląskiego do sfinansowania wskazano kilkanaście projektów.
Najciekawsze informacje z Bydgoszczy w naszym newsletterze!