„eMOCje w EMPATII” czyli o rozwijaniu świadomości emocjonalnej wśród uczniów

W Bydgoszczy rozpoczyna się projekt „eMOCje w EMPATII”, który organizuje Miejski Ośrodek Edukacji Nauczycieli wraz z Czepczyński Family Foundation.

Projekt rozpoczęły otwarte zajęcia prowadzone przez Irenę Ranosz-Talarek z fundacji Czepczyński Family Foundation oraz wykład psycholog Wiktorii Szczęsnej-Świgoń. Przedstawiono również planowane działania związane z publikacjami “ABC empatii”, “ABC emocji”. 

„ABC Empatii” to projekt, poprzez edukację najmłodszych, ma za zadanie likwidację barier i stereotypów związanych z osobami z niepełnosprawnościami, a także zmianę myślenia i negatywnych postaw. Z kolei „ABC Emocji” jest projektem mającym na celu zwiększenie świadomości na temat roli emocji w codziennym życiu, naukę rozpoznawania i nazywania swoich uczuć, a także rozwijanie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach.

Projekt „eMOCje w EMPATII” pokazuje, jak ważne jest wsparcie dzieci i młodzieży w rozumieniu własnych emocji i budowaniu empatii. Emocje w ostatnich latach odgrywają kluczową rolę w życiu dzieci i młodzieży. Pandemia pokazała, jak bardzo wrażliwe są obecnie dzieci – wiele z nich zmaga się z lękiem, stresem czy trudnościami w relacjach z rówieśnikami – podkreśliła Iwona Waszkiewicz, zastępczyni prezydenta Bydgoszczy.

Druga część konferencji miała charakter szkoleniowy. Poprowadził ją pedagog, tutor, terapeuta – Damian Kupczyk, prezes Fundacji Czepczyński Family Foundation oraz Irena Ranosz-Talarek.

Czepczyński Family Foundation to organizacja założona przez Justynę i Artura Czepczyńskich, przedsiębiorców i rodziców trójki dzieci. Świat biznesu, bardzo dobrze im znany, nie jest jedynym obszarem, w którym aktywnie działają. Dorastając pod okiem swojego taty – wieloletniego dyrektora lokalnej szkoły – Artur poznał realia polskiej edukacji, a jako biznesmen stara się wpływać na polepszenie jej jakości i dostępności dla wszystkich dzieci. Równie ważna dla rodziny Czepczyńskich jest kwestia opieki zdrowotnej, z ukierunkowaniem na osoby z niepełnosprawnościami. Jako rodzice dziecka niedosłyszącego, po licznych operacjach, doświadczyli wielu sytuacji, które wzbudziły w nich potrzebę edukowania dzieci i ich rodziców w kwestii empatii i tolerancji.

Zapisz się do newslettera Bydgoszcz Informuje!

Udostępnij: Facebook Twitter