Wyróżnienie dla bydgoskiej Opery Nova. „Alicja w Krainie Czarów” walczy o Złotą Kieszeń

Tancerze w kostiumach z „Alicji w Krainie Czarów” / Fot. B.Witkowski/UMB

„Alicja w Krainie Czarów”, baletowa wersja sławnej książki Lewisa Carrolla, walczy o „Złotą Kieszeń” – główną nagrodę Festiwalu Scenografii i Kostiumów „Scena w Budowie” 2023. Znalazła się w gronie wybranych, ośmiu finalistów.

Autorką niezwykle kolorowych i pomysłowych kostiumów oraz scenografii przedstawienia baletowego Opery Nova jest Martyna Kander. „Alicja w Krainie Czarów” została zakwalifikowana do finału konkursu razem z siedmioma innymi przedstawieniami. Pozostali finaliści to twórcy scenografii i kostiumów przedstawień teatralnych.

Oto finaliści Festiwalu Scenografii i Kostiumów „Scena w Budowie” 2023 organizowanego przez Centrum Spotkania Kultur w Lublinie:

Alicja w Krainie Czarów”, kom. Przemysław Zych, libretto: Robert Bondara, Opera Nova w Bydgoszczy, scenografia i kostiumy: Martyna Kander

„Alte hajm/Stary dom”, reż. Marcin Wierzchowski, Teatr Nowy im. T. Łomnickiego w Poznaniu, scenografia i kostiumy: Magdalena Mucha

„Imagine”, reż. Krystian Lupa, koprodukcja: Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera w Warszawie, Teatr Powszechny w Łodzi, scenografia: Krystian Lupa, kostiumy: Piotr Skiba

Orlando.Biografie”, reż. Agnieszka Błońska, Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera w Warszawie, scenografia i kostiumy: Katarzyna Kozyra, Arek Ślesiński

„Rohtko”, reż. Łukasz Twarkowski, Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu, scenografia: Fabien Lede, kostiumy: Svenja Gassen

„Lalka”, reż. Radosław Rychcik, Teatr im. Aleksandra Fredry w Gnieźnie, scenografia, kostiumy, światła: Łukasz Błażejewski

„Lalki Kafki”, reż. Marek ZákosteleckýWrocławski Teatr Lalek, scenografia: Marek Zákostelecký

„Rewizor”, reż. Jurij Murawicki, Teatr Dramatyczny m.st. Warszawy, scenografia i kostiumy: Galya Solodovnikova

Kapituła wybierała finalistów spośród 53 spektakli (12 samodzielnie zgłoszonych przez jej członków oraz 41 zgłoszeń przesłanych przez teatry z całej Polski). W finale znalazły się cztery spektakle zgłoszone samodzielnie przez teatry i cztery rekomendowane przez Kapitułę.

Kto wygrywał Złotą Kieszeń

„Złota Kieszeń” to nagroda ufundowana przez Centrum Spotkania Kultur w Lublinie. Swoją nazwą nawiązują do architektury przestrzeni teatralnej, kieszeni scenicznej, a także do elementu ubioru. Zaprojektowana z pozłacanej stali – swoją formą nawiązuje jednocześnie do symbolu CSK.

Laureaci „Złotej Kieszeni”:

  •     I edycja: „Złota Kieszeń” Grand Prix – „Księgi Jakubowe” w reż. Eweliny Marciniak
  •     II edycja: „Złota Kieszeń” Grand Prix – „Robert Robur” w reż. Krzysztofa Garbaczewskiego
  •     III edycja: „Złota Kieszeń” Grand Prix- „Makbet” w reż. Agaty Dudy-Gracz
  •     IV edycja: „Złota Kieszeń Najlepsze Kostiumy” – Mirek Kaczmarek za„Trojanki”, „Złota Kieszeń Najlepsza Scenografia” – Robert Mleczko, Jan Strumiłło, Yan Kalnberzin za„Nic” w reż K. Garbaczewskiego
  •     V edycja: „Złota Kieszeń Najlepsze Kostiumy” – Andrzej Witkowski za „Woyzeck”, „Złota Kieszeń Najlepsza Scenografia – Krystian Lupa za „Capri – wyspa  uciekinierów”
Udostępnij: Facebook Twitter