Zapowiadane przez drogowców zmiany w strefie płatnego parkowania są związane także z wprowadzaniem ułatwień dla rowerzystów. Nowe rozwiązania mają zapewnić im lepszą komunikację i bezpieczeństwo.
Niemal trzy kilometry będą miały nowe pasy rowerowe wytyczone na terenie bydgoskiego Śródmieścia. Kontrapasy wkrótce pojawią się na ulicach Hetmańskiej, Mazowieckiej i Świętojańskiej. Z kolei Al. A. Mickiewicza wraz placem Weyssenhoffa i odcinkiem ul. Powstańców Wielkopolskich do ronda Wielkopolskiego, podobnie jak wcześniej al. Ossolińskich, powstaną pasy rowerowe. Efektem ma być nowa bezpieczna trasa dla cyklistów łącząca okolice PKP Bydgoszcz Główna z północną częścią Śródmieścia i Bielawami.
W Bydgoszczy dla rowerzystów
To nie koniec zmian. Pisaliśmy już o poszerzeniu strefy ograniczonej prędkości (do 30 kilometrów na godzinę), która zostanie rozciągnięta na kolejne ulice w centrum miasta. Na takich ulicach, a będzie ich ponad 30, dopuszczony zostanie kontraruch rowerowy.
Pasy dla rowerów są stosowane szeroko w miastach Unii Metropolii Polskich, powszechnie spotyka się je np. we Wrocławiu czy Łodzi. W naszym mieście ciągle należą do rzadkości, dotychczas zastosowano je na al. Ossolińskich. Czym charakteryzuje się pas ruchu dla rowerów? To część jezdni przeznaczona do ruchu rowerów w jednym kierunku, oznaczona odpowiednimi znakami rowerowymi (zwykle czerwonym pasem na jezdni). Pas ruchu dla rowerów urządza się na jezdni jako część tej jezdni oddzielonej od części przeznaczonej dla innych pojazdów oznakowaniem poziomym lub wyspą dzielącą.
Trwa przetarg na wprowadzenie zmian w organizacji ruchu. Po podpisaniu umowy wykonanie nowego oznakowania poziomego i pionowego zajmie około czterech miesięcy. Nowa organizacja ruchu jest częścią kompleksowych zmian w Strefie Płatnego Parkowania.
– Zmiany w strefie płatnego parkowania wykorzystamy do poprawy spójności rowerowych dróg i położenia większego nacisku na zrównoważony transport – zapowiedział prezydent Bydgoszczy, Rafał Bruski. – Zależy nam, by w Salonie Bydgoszczy piesi i rowerzyści czuli się bezpieczniej. Dlatego na kolejnych ulicach, szczególnie gdzie brakuje miejsca na nowe drogi rowerowe lub przebudowa infrastruktury byłaby wyjątkowo kosztowna, wyznaczymy pasy dla rowerów. To rozwiązanie, które było rekomendowane przez przedstawicieli środowisk rowerowych.
Zapisz się do newslettera Bydgoszcz Informuje!