Dwie kładki nad Brdą zamknięte dla pieszych – czas na ich gruntowny remont

Kładka Kiepury przy Wyspie Młyńskiej i most Esperanto nieopodal nowego Torbydu od środy będą zamknięte dla ruchu pieszego. Rozpoczyna się ich remont, który potrwa do grudnia.

Kładka Jana Kiepury jest jednym z kilku obiektów dzięki którym Wyspę Młyńską udało się ściśle powiązać ze Starym Miastem. Wybudowana została 15 lat temu wraz z dwiema innymi kładkami od strony Bydgoskiej Wenecji. Stalowy most o długości ponad 30 metrów tworzą dwa łukowe dźwigary. Pomost wykony został z drewnianych desek.

Od środy „objazd” dla pieszych

W ostatnich latach uszkodzone deski były na bieżąco wymieniane. Tej jesieni zleciliśmy większy remont obejmujący wymianę całego pomostu. Zamkniętą przeprawę najprościej ominąć kierując się na sąsiedni most Staromiejski lub położone nieco dalej mosty Solidarności – radzi Tomasz Okoński, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.

Kładka Jana Kiepury stała się miejscem zawieszania kłódek zakochanych. Od 2019 roku część siatek zabezpieczających z zamkniętymi kłódkami wycięto podczas prac konserwacyjnych i przeniesiono do nowej instalacji artystycznej „Kadr na miłość” ustawionej na zrewitalizowanym placu przy ul. Grodzkiej.

Drewniany pomost i stalowa konstrukcja do remontu

Duży remont czeka też most Esperanto obok nowego Torbydu. Prace obejmą przebudowę drewnianego pomostu oraz remont konstrukcji stalowej i istniejących podpór obiektu. Wykonane zostaną nowe schody i oświetlenie. Dodatkowo schody wyposażone zostaną w prowadnice dla wózków i rowerów oraz wymalowane specjalną farbą dla osób słabowidzących. Dokonana zostanie też korekta naciągu want w sposób umożliwiający swobodną pracę przęsła w pełnym zakresie temperatur. Duży zakres prac wymusza zamknięcie obiektu i poprowadzenie ruchu pieszego pobliskim mostem Pomorskim (przy rondzie Toruńskim).

Most Esperanto o charakterze kładki dla pieszych ma 78 metrów długości, oparty jest o trzy przęsła. Przęsło nurtowe składa się z dwóch części podwieszonych pod dwa stalowe pylony. Każda z części składa się z segmentów połączonych ze sobą przegubowo i ma możliwość regulacji rzędnej za pomocą want. Podpory żelbetowe poddane zostały remontowi w latach 1992-1993.

Udostępnij: Facebook Twitter