Tak obecnie wygląda „Hollandia” / Fot. Mat. prasowe
W Młynach Rothera odbyły się kolejne warsztaty związane z realizacją projektu „Budowy Strategii Produktów Turystycznych” poprowadzone przez firmę Landbrand z Poznania. Wraz z Bydgoską Lokalną Organizacją Turystyczną (ByLOT) wypracowują strategię turystyczną dla Bydgoszczy.
– Nasza organizacja podjęła się trudnego zadania realizacji projektu w ramach grantu Ministerstwa Sportu i Turystyki. Ten projekt polega na stworzeniu dwóch strategii: marki turystycznej Bydgoszcz i produktów markowych Bydgoszczy – mówił prezes Stowarzyszenia ByLOT, Karol Słowiński.
Pieniądze z grantu (235 tys. zł) zostaną przeznaczone na m.in. promocję miasta na targach turystycznych oraz poprzez kampanie internetowe, zaproszenie blogerów do Bydgoszczy, wystawienie się na targach TT Warsaw, stworzenie strony projektu czy dalszej komercjalizacji sklepu internetowego ByLOT-u. – Uważam, że każdy produkt, zwłaszcza produkt turystyczny musi trafić na swoje miejsce, odpowiedni czas i odpowiednich ludzi. Jestem całkowicie pewien, że ten produkt, który wspólnie kreujemy, czyli nową ofertę markowych produktów turystycznych Bydgoszczy, idealnie wpasowaliśmy w te trzy zmienne sukcesu – powiedział szef Landbrandu, Hubert Gomera
Nowa strategia turystyczna miasta ma opierać się na licznych wydarzeniach kulturalnych, przedstawianiu regionalnych walorów smakowych oraz o rzekę Brdę. Co do tej ostatniej, plany są bardzo obiecujące. Zakupiono nową jednostkę pływającą, łódź „Hollandia”, która po pracach remontowych w najbliższej przyszłości pojawi się na wodach Brdy. – To statek prawie 20-metrowy, który pomieści 60 osób – przekazał Witold Witkowski, prezes spółki La Mare. We wrześniu prawdopodobnie zorganizowany zostanie konkurs na nową nazwę jednostki. Popłynąć ma w kolejnym sezonie.