Koniec zabytkowego taboru autobusowego na regularnych trasach. „Konstale” jeszcze zostają

Zabytkowy tabor lepiej sprawdza się na liniach specjalnych i w czasie kursów turystycznych / Fot. Nadesłane /

Zabytkowy tabor autobusowy, którym realizowano trzy kursy w ramach bydgoskiej komunikacji miejskiej, zniknął już z bydgoskich ulic. Obsługę tych tras przejęły Miejskie Zakłady Komunikacyjne. MZK szkoli nowych kierowców

– Spółka MZK powierzyła na ponad 2 miesiące obsługę trzech kursów Stowarzyszeniu na Rzecz Rozwoju Transportu Publicznego w Bydgoszczy, które wykorzystywało tabor zabytkowy. Zabytki już zniknęły z bydgoskich ulic, a Miejskie Zakłady Komunikacyjne realizują wszystkie kursy autobusowe własnym taborem niskopodłogowym. Wcześniej – od 1 stycznia 2024 roku, 3 kursy przekazane zostały do spółki Mobilis – informuje Tomasz Okoński, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.

ZDMiKP informuje także, że mimo stałego napływu nowego taboru tramwajowego rodem z bydgoskiej PESY, nie będą jeszcze likwidowane starsze składy („Konstale”).

W ocenie ZDMiKP wprowadzone zmiany pozwalają na realizację zaplanowanych kursów zgodnie z rozkładami. MZK dysponują też niezbędną rezerwą pojazdów i kierowców na wypadek zdarzeń losowych. Co więcej, MZK aktywnie szuka kierowców na rynku pracy, oferując chętnych możliwość uzyskania uprawnień do kierowania autobusami. W zeszłym roku sfinansowano szkolenia dla 45 osób, z których 20 jeszcze się szkoli. Dzięki temu MZK będą mogły płynnie zastępować kierowców przechodzących na emeryturę lub zmieniających pracę. MZK nie wykluczają w przyszłości zatrudnienia obcokrajowców, także współpracy z kierowcami na podstawie umów cywilno-prawnych i B2B.

W Miejskich Zakładach Komunikacyjnych pracuje obecnie 380 kierowców i 178 motorniczych.

Zapisz się do newslettera Bydgoszcz Informuje!

Udostępnij: Facebook Twitter