ZDMiKP informuje o zakończeniu prac naprawczych na wiaduktach Warszawskich. Zniesiony zostanie limit prędkości. Już nie ma plastikowych barier.
W nocy z 3 na 4 sierpnia rozpoczną się pierwsze prace związane ze zmianą organizacji ruchu na obu wiaduktach. Wprowadzanie nowej organizacji ruchu potrwa kilka dni. W tym czasie pojawią się nowe znaki, na jezdni zostaną wymalowane nowe znaki umożliwiające tylko zjazd z lewego na prawy pas. Oznacza to, że po ponad półtorarocznym okresie, ruch na ważnej trasie łączącej centrum z Fordonem wróci do pierwotnej formy.
Remont wiaduktów
Przypomnijmy, że w październiku 2020 roku zamknięto prawe pasy ruchów na obu wiaduktach ze względu na zły stan obiektów. Ostatni gruntowne prace były przeprowadzone w 2007 roku, jednak wiele elementów nadawało się do remontu. Po oszacowaniu, że budowa nowych mostów kosztowałaby ok. 200 mln. złotych, postawiono na doraźne rozwiązania. W pierwszej połowie 2021 roku ustawiono osiem podpór, aby wzmocnić konstrukcję i umożliwić ruch na wszystkich pasach drogowych. Kilka miesięcy później na zlecenie ZDMiKP firma Kormost wykonała kolejne prace. – Miały one charakter zachowania funkcji przeprawy i zgodnie z otrzymaną ekspertyzą, pozwolą użytkować obiekt jeszcze przez około 10 lat.
Przygotowaliśmy już wstępny harmonogram dalszych działań w zakresie rozbiórki i budowy nowych wiaduktów – informują drogowcy.
Nietrwały materiał
Wiadukty Warszawskie oddano do użytku w roku 1973 r., zarówno czasy jak i technologie ich wykonania były dalekie od obecnych oczekiwań i nowych rozwiązań. Są to dwa obiekty mostowe o długości 430 i 436 m, liczące po 23 przęsła każda, zlokalizowane w ciągu ul. Fordońskiej. Zostały wybudowane w oparciu o prefabrykowane belki strunobetonowe typu korytkowego, które okazały się być jednym z najbardziej nietrwałych i awaryjnych systemów budownictwa mostowego. W Polsce od lat odchodzi się od tego typu konstrukcji.