W Fordonie powstanie nowa stacja kolejowa z dwoma peronami. PKP przebuduje obecny przystanek

Przystanek kolejowy Bydgoszcz Fordon znów stanie się stacją / Fot. Polskie Linie Kolejowe

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowała o przebudowie stacji Bydgoszcz Fordon. Wybudowany będzie nowy peron. Pozwoli to na zwiększenie liczby połączeń w kierunku Chełmży i Kowalewa Pomorskiego. Stacja będzie nosiła nową nazwę – Bydgoszcz Stary Fordon.

Przystanek Bydgoszcz Fordon zmieni się dla podróżnych. Obecny przystanek zostanie ponownie stacją kolejową. Zmiana nastąpiła w 1997 r. z powodu wstrzymania ruchu pociągów towarowych i zamknięcia ładowni. Dzięki realizacji prac zwiększy się przepustowość na trasie w kierunku Chełmży, na którą będzie mogło wyjechać więcej pociągów. Przebudowany zostanie peron nr 1 oraz wybudowany nowy peron nr 2. Prace zapewnią możliwość przyjmowania na stacji składów elektrycznych oraz przeładunek składów towarowych. Modernizacja układu torowego oraz sieci trakcyjnej ponownie umożliwi mijanie się na stacji pociągów prowadzonych trakcją spalinową i elektryczną. W sąsiedztwie wiaduktu przy ul. Fordońskiej, powstanie nowy przystanek z dwoma peronami o roboczej nazwie Bydgoszcz Stary Fordon, który zwiększy dostęp do kolei w tej części miasta – przekazuje PKP PLK.

Po przebudowie zmieni się układ fordońskiego węzła kolejowego. Obecny peron w kierunku stacji Bydgoszcz Wschód zostanie przeniesiony za wiadukt nad ul. Brzechwy. Mijanka zacznie się w okolicy ul. Magazynowej. Będzie też dodatkowy tor odstawczy. Odnowiona będzie również konstrukcja wiaduktu kolejowego.

Możliwość mijanki pociągów w Fordonie pozwoli na zwiększenie częstotliwości połączeń kolejowych na linii nr 209 Kowalewo Pomorskie – Bydgoszcz Wschód. Zmiany obejmą również infrastrukturę kolejową w innych częściach linii. Na przejazdach na DW 551 w Dąbrowie Chełmińskiej oraz na DK nr 80 w Strzyżawie powstaną nowe rogatki i sygnalizatory. Zmodernizowane zostanie również przejście dla pieszych w sąsiedztwie stacji Bydgoszcz Fordon, tam także powstaną rogatki.

Prace zrealizuje firma Gór-Tor. Ich koszt to 40 mln zł. Pieniądze pochodzą z Krajowego Planu Odbudowy dla projektu pn. „Likwidacja wąskich gardeł i zwiększenie przepustowości linii kolejowych – etap II”. Zakończenie prac w Fordonie oraz na innych częściach linii kolejowej nr 209 planowane jest w drugim kwartale 2026 r.

Zapisz się do newslettera Bydgoszcz Informuje!

Udostępnij: Facebook Twitter