Politechnika Bydgoska i Wars SA połączą siły – na początek wspólny projekt uniformów i koncepcji podróży przyszłości.
Współdziałanie uczelni i Wars SA wpisuje się w szerszy proces transformacji, jaki przechodzi marka Wars. Pierwszym etapem wspólnych działań jest zaprojektowanie nowoczesnych uniformów dla personelu WARS. Przynieść ma to obopólne korzyści. Dla Wars to symboliczny, ale istotny krok w kierunku budowania nowej jakości obsługi i komunikacji wizualnej. Dla PBŚ to uzupełnienie programu dydaktycznego w kształceniu młodych projektantów Wzornictwa Wydziału Sztuk Projektowych.
Jednym z kluczowych elementów projektu jest zrozumienie realiów pracy obsługi pociągów. Z tego powodu grupa studentów, pod kierunkiem wykładowczyni WSP i projektantki – mgr sztuki Sary Betkier – wybrała się w podróż do Krakowa, by w naturalnych warunkach zebrać dane i obserwacje dotyczące użytkowania uniformów. Obserwacje prowadzone były bezpośrednio w trakcie pracy konduktorów.
– Współpraca z WARS-em to dla nas nie tylko projektowanie uniformów. To pełne zanurzenie w świecie współczesnej kolei, z całym jej kontekstem społecznym, funkcjonalnym i estetycznym. Interdyscyplinarny charakter naszego wydziału pozwala nam patrzeć szeroko – łączymy projektowanie ubioru, wzornictwo przemysłowe, komunikację wizualną i analizę potrzeb użytkowników. Obserwujemy, jak WARS przechodzi metamorfozę – i chcemy być jej częścią, oferując kompetencje projektowe, które realnie wpłyną na jakość podróży w Polsce – mówi dr Agnieszka Fujak, kierownik Katedry Wzornictwa na Wydziale Sztuk Projektowych.
– Politechnika Bydgoska stawia na współpracę z otoczeniem społecznym i gospodarczym, zwłaszcza tam, gdzie innowacja spotyka się z realną potrzebą. Takie partnerstwa pokazują, że potencjał młodych ludzi, połączony z doświadczeniem praktyków, może tworzyć nową jakość. To także przykład, jak nauka i biznes mogą wspólnie kreować przestrzeń, która realnie wpływa na życie codzienne – podkreśla prof. dr hab. inż. Marek Adamski, rektor Politechniki Bydgoskiej.
Projekt uniformów to dopiero początek – obie strony zapowiadają długofalowe partnerstwo. – Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem energii, jaką wnosi zespół Wydziału Sztuk Projektowych – zarówno w zakresie designu, jak i praktycznej perspektywy współpracy z rynkiem. Wierzymy, że przed nami wyjątkowe przedsięwzięcie, które nie tylko przyniesie realne efekty w obszarze projektowym, ale również pokaże siłę połączenia edukacji, pasji i nowoczesnego podejścia do komunikacji – mówi Mikołaj Pawlak, dyrektor wykonawczy Biura Strategii i Marketingu WARS S.A.
Zapisz się na nasz newsletter!