Kładka dla pieszych – w tym miejscu powstanie przejście dla pieszych
Zwieńczeniem prac przy budowie przejścia dla pieszych w miejscu kładki i przebudowie torowiska przy ul. Perłowej będzie proces optymalizacji ruchu na Wojska Polskiego. Poznaliśmy jego założenia.
Gdy wykonawca robót rozbiórkowych kładki na Wyżynach przystąpi do pracy, konieczne będzie zwężenie jezdni w tym miejscu. Powody są dwa – cała inwestycja będzie odbywać się pod ruchem, co oznacza że wyłączony pas ruchu będzie zajęty na potrzeby sprzętu, który będzie wykorzystywany na budowie. Istotne jest również bezpieczeństwo – zanim zamiast kładki pojawi się „pełnoprawne” przejście z sygnalizacją świetlną wytyczone będzie przejście tymczasowe.
Zmodernizowane zostaną także tramwajowe perony dla pasażerów.
Tak ma wyglądać nowe przejście dla pieszych w miejscu kładki na Wojska Polskiego
Największym zmartwieniem kierowców co podnoszą w dyskusji po decyzji o zbudowaniu w tym miejscu przejścia dla pieszych jest płynność ruchu. Wśród argumentów pojawiających się u osób, które krytykują nowe rozwiązanie to właśnie przejezdność ul. Wojska Polskiego jest najczęściej powtarzanym.
Drogowcy mają na to sposób. – Ruch na Wojska Polskiego zostanie zoptymalizowany, pozwala na to system ITS. Najpierw jednak muszą zostać wykonane wszystkie prace – dowiadujemy się w ZDMiKP.
Plan na optymalizację ruchu
Plan jest tak, że gdy światło „zielone” będą miały auta wyjeżdżające z ulic prostopadłych do Wojska Polskiego, na przykład Magnuszewska, „zielone” będą mieli również piesi przechodzący przez Wojska Polskiego – by zoptymalizować ruch. Jednak jest jeszcze jeden element – to od ostatecznego ułożenia kursów tramwajowych zależeć będzie cykl zmiany świateł. Gdy tramwaje zaczną kursować przez ul. Perłową na Kapuściska, a na torach pojawi się tramwaj nowej linii numer 11, ruch tramwajowy w okolicach Wojska Polskiego/Szpitalnej znacznie się zwiększy. A to komunikacja miejska będzie miała priorytet przy przejeździe przez skrzyżowanie.
Do rozważenia pozostaną zmiany w obrębie dwóch przejść dla pieszych przez Wojska Polskiego w okolicach McDonalds i marketu Kaufland. Obecnie działają na zasadzie „wzbudzania” – gdy pojawi się pieszy, który chce przejść na drugą stronę, uruchamia zielone światło dla siebie. Gdy pieszych nie ma, kierowcy mogą przejeżdżać bez kłopotów. Problem w tym, że poza godzinami wieczornymi, ruch pieszych jest tak duży, że zawsze jest ktoś chętny do przejścia. Prawdopodobna zmiana na tych przejściach polegać będzie na tym, że zmiany świateł odbywać się będą tam automatycznie i będą zsynchronizowane podobnie, jak pozostałe przejścia przez Wojska Polskiego.
Docelowo nasycenie tramwajami linii na Górnym Tarasie ma być na tyle duże, by pozwolić ograniczyć kursowanie niektórych linii autobusowych na tych trasach.
Zapisz się do newslettera Bydgoszcz Informuje!