Budowa wiaduktu nieopodal MOP Emilianowo / Fot. GDDKiA w Bydgoszczy /
Wraz z wiosną prace na kilku odcinkach budowanej między Bydgoszczą a Toruniem drogi ekspresowej S10 nabierają tempa. Dwa fragmenty ciągle czekają na ZRID.
Na prace budowlane czekają dwa odcinki S10 – Bydgoszcz Park Przemysłowy – Solec Kujawski oraz Toruń Zachód – Toruń Południe. GDDKiA czeka na wydanie na ZRID czyli Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej na te odcinki. Znacznie lepiej sytuacja wygląda na pozostałych fragmentach trasy. Drogowcy przypominają, że np. na odcinku Bydgoszcz Południe i Bydgoszcz Park Przemysłowy plac budowy przekazano w listopadzie zeszłego roku (za ten fragment odpowiada spółka Intercor).
– Prace przygotowawcze rozpoczęły się od oczyszczenia placu budowy, rozpoznania saperskiego oraz badań archeologicznych. Po formalnościach, takich jak projekt organizacji ruchu czy przekazanie nieruchomości zabudowanych, wykonawca prowadzi prace ziemne i buduje pierwsze obiekty, m.in. wiadukt w sąsiedztwie przyszłej pary Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP) Emilianowo czy przejście dla zwierząt niedaleko Piecek – informuje GDDKiA w Bydgoszczy.
Warto mieć na uwadze, że od 10 kwietnia obowiązuje ograniczenie prędkości do 60 kilometrów na godzinę i zakaz wyprzedzania na DK25 w miejscu wyjazdów z placu budowy.
– W lutym uzyskaliśmy decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla odcinka Solec Kujawski – Toruń Zachód. To najdłuższy, ponad 21 km fragment S10 przebiegający niemal w całości poza śladem obecnej drogi krajowej nr 10. Wykonawca prowadzi prace ziemne na niemal całym odcinku pasa drogowego. Z uwagi na ukształtowanie terenu do przemieszczenia są ogromne masy ziemi. Obecnie trwają także prace fundamentowe przy 5 obiektach inżynierskich, usuwane są też kolizje z istniejącą infrastrukturą podziemną oraz budowana kanalizacja deszczowa – raportują z placu budowy drogowcy.
S10 w budowie
Kontrakty na projekt i budowę drogi ekspresowej S10 od węzła Bydgoszcz Południe do węzła Toruń Południe o długości 50 km wraz z 5-kilometrowym odcinkiem DK25 mają łączną wartość ponad 1,4 miliarda złotych. W ramach inwestycji powstanie pięć nowych węzłów na S10, dwa na DK25, a trzy funkcjonujące już na S10 zostaną rozbudowane. Dodatkowo powstaną dwie pary Miejsc Obsługi Podróżnych (w Emilianowie i Cierpicach), Obwód Utrzymania Drogi (Makowiska), a także m.in. liczne przejścia dla zwierząt. Oddanie do ruchu pierwszych fragmentów GDDKiA planuje przed końcem 2026 r., a całej trasy w roku 2027.
Zapisz się do newslettera Bydgoszcz Informuje!