Przy ul. Wojska Polskiego 66 otwarty zostanie nowoczesny magazyn. Jest on przystosowany do zmieniających się warunków klimatycznych. Polski operator dwukrotnie zwiększy skalę swoich operacji w regionie.
W obiekcie Rohlig Suus Logistics znajduje się m.in. instalacja fotowoltaiczna, gniazda do ładowania elektrycznych samochodów osobowych, oświetlenie LED z inteligentnym systemem sterowania (DALI), a także sieć świetlików dachowych. Zamontowano w nim też system monitorowania ugięcia dachu oraz elewację odbijającą promienie słoneczne. Produkcja własnej energii pozwoli na znaczne obniżenie kosztów użytkowania magazynu.
Z myślą o przyszłości
Operator logistyczny stara się o uzyskanie certyfikacji BREEAM – świadczącej, iż projekt powstał zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju oraz że jest to budynek przyjazny dla pracowników oraz środowiska naturalnego. W obiekcie znajduje się m.in. instalacja fotowoltaiczna, gniazda do ładowania elektrycznych samochodów osobowych, oświetlenie LED z inteligentnym systemem sterowania (DALI), a także sieć świetlików dachowych. Dodatkowo, w magazynie zamontowano system monitorowania ugięcia dachu oraz elewację odbijającą promienie słoneczne.
Nowy obiekt Rohlig Suus Logistics w Bydgoszczy wyposażony jest także w przestrzeń administracyjną. – W nowych oddziałach dużo uwagi poświęcamy ergonomii pracy i dostosowaniu przestrzeni do realnych potrzeb pracowników. Dzięki temu nie tylko zapewniamy naszej kadrze bardziej komfortowe warunki, ale również przyczyniamy się do usprawnienia funkcjonowania całego oddziału – mówi Jarosław Sala, dyrektor oddziału Rohlig Suus Logistics w Bydgoszczy.
Obiekt liczy 12,6 tys. m kw. powierzchni. Oddział składa się z trzech modułów: części logistycznej, terminala przeładunkowego oraz rozbudowanej przestrzeni administracyjnej o wielkości prawie 1 tys. m kw.
Bydgoszcz atrakcyjna dla inwestycji
Firma dostrzegła potencjał regionu już 15 lat temu. – Bydgoszcz zlokalizowana jest w atrakcyjnym punkcie komunikacyjnym, z rozbudowanymi drogami, łączącymi miasto zarówno z portami w Gdańsku i Gdyni, jak również z dużymi ośrodkami biznesowymi, jak Warszawa czy Berlin. To położenie czyni miasto istotnym punktem na mapie transportu intermodalnego – wyjaśniają przedstawiciele.
– W Bydgoszczy stawiamy przede wszystkim na logistykę kontraktową, transport drobnicowy oraz całopojazdowy (krajowy i międzynarodowy), a także obsługę przesyłek niestandardowych dla e-commerce. Nowy magazyn będzie obsługiwał firmy m.in. z branży elektronicznej i tworzyw sztucznych. Liczymy również na współpracę z rosnącymi w regionie przedsiębiorstwami z branży agro, budowlanej czy meblarskiej – tłumaczy Sala. W ciągu ostatnich dwóch lat spółka dwukrotnie zwiększyła swoje przychody, zamykając 2021 rok na poziomie 2 mld złotych. Aktualnie firma zatrudnia ponad 2000 osób w ponad 30 oddziałach w 7 krajach oraz zarządza blisko 300 tys. m kw. powierzchni magazynowej.