Bedoes 2115 w spocie „Rozmowa ma moc” / Mat. „MŁODE GŁOWY”
Borys Piotr Przybylski „Bedoes 2115” wziął udział w projekcie skierowanym do młodych osób zmagających się z problemami psychicznymi. Też kiedyś byłem głównym bohaterem tego filmu. Jeśli oglądasz to i czujesz się jak on, jeśli widzisz choć jedno podobieństwo to wiedz, że jest dla nas nadzieja i damy radę wygrać z każdym kures**** – przekazał raper.
Raper z bydgoskich Bartodziejów wystąpił w spocie pt. „Rozmowa ma moc”, który jest częścią kampanii społecznej „Młode Głowy”. To projekt Fundacji UNAWEZA założonej przez Martynę Wojciechowską, dziennikarkę, podróżniczkę i działaczkę społeczną.
„Kiedyś byłem głównym bohaterem tego filmu”
W dwuminutowym materiale pokazany jest chłopak, dręczony w szkole przez rówieśników. Ma bardzo negatywne myśli, rozważa odebranie sobie życia, nie jest w stanie powiedzieć tego swojej mamie. Rozmawia z nim Bedeos, którego głowa pojawia się w plecaku młodzieńca.
– Ku***, powiedz jej! – mówi raper
– Boję się – opowiada uczeń
– Czego? – pyta Bedoes
– Że mnie nie zrozumie… Powie, że użalam się nad sobą – wyjaśnia chłopak
– No ale nie wiesz tego – wskazuje gwiazdor rapu
– Też kiedyś byłem głównym bohaterem tego filmu. Jeśli oglądasz to i czujesz się jak on, jeśli widzisz choć jedno podobieństwo to wiedz, że jest dla nas nadzieja i damy radę wygrać z każdym kures****. Niech to nie będzie kolejny filmik, który przescrollujesz – porozmawiaj z bliskimi. To nie jest tylko pierd****** w spocie – dasz radę. – przekazał bydgoszczanin w mediach społecznościowych.
Bedoes 2115 ma duży wpływ na młodych
Bedoes 2115 to jeden z najpopularniejszych raperów w Polsce. Jego piosenki biją rekordy na platformach streamingowych. Na darmowy koncert zorganizowany w sierpniu przy Hali Immobile Łuczniczka przyszło kilkanaście tysięcy osób, głównie młodzieży w wieku szkolnym. Gwiazda rapu odgrywa dużą rolą w życiu nastolatków, którzy często przesyłają do niego wiadomości ze swoim rozterkami, zamiast porozmawiać o tym z najbliższymi. Kampania ma też zwrócić uwagę rodziców i opiekunów na problemy ich pociech.
– Z raportu Fundacji UNAWEZA “MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym” wynika, że co trzeci przebadany młody człowiek czuje się samotny, a co dziesiąty twierdzi, że nie ma nikogo, komu mógłby zaufać. Zdarza się, że osobą, z którą młodzi ludzie chętniej dzielą się swoim cierpieniem, jest ktoś sławny – stąd wiele rozpaczliwych czy smutnych komentarzy zostawianych w social mediach. Jak zaznaczają psychologowie, recepta, a przynajmniej krok w stronę rozwiązania, to porozmawianie z kimś o problemie: przyjacielem, mamą, nauczycielem. Stąd idea – prosta i klarowna: powiedz to na głos. Prawdziwa rozmowa ma większą moc niż tylko komentarz – to główny wniosek, który chcemy przekazać młodym w najnowszej kampanii z udziałem Bedoesa 2115 – wyjaśniają organizatorzy projektu.
– Jako mama wiem, że stan psychiczny młodzieży w Polsce jest alarmujący. Jako założycielka Fundacji Unaweza chcę działać. Stworzyliśmy program badawczo – edukacyjny dla szkół, który będzie wspierać młodych ludzi. To pierwszy tego typu projekt na tak szeroką skalę. Opracowane badania posłużą do stworzenia kompleksowej kampanii dla dzieci, rodziców i nauczycieli. Tworzymy projekt z koalicją fundacji, organizacji pozarządowych i instytucji naukowych oraz ekspertów. Głównym partnerem strategicznym został TikTok, który jest dziś bardzo istotnym kanałem dotarcia i platformą angażującą ogromną liczbę ludzi – mówi o projekcie Martyna Wojciechowska dla Wirtualnych Mediów.
Bedoes także aktywnie angażuje się w przeciwdziałanie alkoholizmowi i narkomanii. Mówi w mediach często o tym problemie wśród młodych i gwiazd rapu.
Zapisz do newslettera Bydgoszcz Informuje!