Lądek – Zdrój przed powodzią / Fot. R. Laudański / UMB
Oprócz dwóch sanatoriów w Lądku-Zdroju, pozostałych dwanaście uzdrowisk na Dolnym Śląsku pracuje normalnie – informuje Narodowy Fundusz Zdrowia. Pacjenci mogą zgłaszać się na leczenie w tych miejscach. Zostaną przyjęci i skorzystają z zabiegów, za które zapłaci Narodowy Fundusz Zdrowia.
Oddziały NFZ są w stałym kontakcie z pacjentami, którzy w najbliższym czasie mają wyznaczone terminy leczenia w Lądku-Zdroju. Otrzymają oni nowe terminy wyjazdów lub będą mogli udać się do innych uzdrowisk.
Powódź w województwie dolnośląskim nie ominęła placówek uzdrowiskowych. Ale tylko dwie z nich w Lądku-Zdroju musiały tymczasowo odwołać przyjazd pacjentów. Chodzi o 23 Wojskowy Szpital Uzdrowiskowo-Rehabilitacyjny i Uzdrowisko Lądek-Długopole SA. Pacjenci, którzy przerwali swój pobyt w tych miejscach, mogli bezpiecznie wrócić do domów.
Pozostałe uzdrowiska w województwie dolnośląskim, do których kieruje pacjentów Narodowy Fundusz Zdrowia, pracują w normalnym trybie. Do wszystkich można dojechać.
Pacjenci mogą korzystać z ich usług na NFZ. Są to:
- Uzdrowisko Świeradów-Czerniawa sp. z o.o. – Grupa PGU (Świeradów-Zdrój)
- Uzdrowisko Lądek-Długopole SA (Długopole-Zdrój)
- Uzdrowisko Cieplice sp. z o.o. – Grupa PGU (Jelenia Góra)
- Uzdrowiska Kłodzkie SA – Grupa PGU (Polanica-Zdrój, Kudowa-Zdrój, Duszniki-Zdrój)
- Uzdrowisko-Szczawno-Jedlina S.A. (Szczawno-Zdrój)
- SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowe MSWIA „AGAT” (Jelenia Góra)
- SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowe „BRISTOL”MSWIA (Kudowa-Zdrój)
- Sanatorium Uzdrowiskowe „MALWA” „KAMEA” sp. z o.o. (Polanica-Zdrój)
- Sanatoria Dolnośląskie sp. z o.o. (Szczawno-Zdrój i Duszniki-Zdrój)
- Sanatorium Uzdrowiskowe „STARY ZDRÓJ” (Polanica-Zdrój)
- Zespół Opieki Zdrowotnej (Kudowa-Zdrój)
- Sanatorium Uzdrowiskowe „CHEMIK” (Duszniki-Zdrój).
Pracownicy K-P OW NFZ są w stałym kontakcie z pacjentami, którzy nie mogli rozpocząć leczenia w Lądku-Zdroju. Ich terminy wyjazdów zostaną przesunięte lub będą mogli skorzystać z leczenia w innym miejscu. Każdy taki przypadek jest rozpatrywany indywidualnie.
Przypominamy, że pacjenci, którzy nie mogą wyjechać do uzdrowiska w wyznaczonym terminie (np. do Lądka-Zdroju), powinni zgłosić się do K-P OW NFZ. Dopiero po zwrocie skierowania, NFZ może wyznaczyć nowy termin pobytu lub zmienić miejsce leczenia pacjenta, zgodnie z profilem wskazanym w skierowaniu.
W razie pytań lub wątpliwości związanych z leczeniem uzdrowiskowym lub aktualną sytuacją w uzdrowiskach pacjenci z województwa kujawsko – pomorskiego mogą otrzymać niezbędne informacje pod numerem telefonu (52) 32 52 925, 32 52 934.
Zapisz się na newsletter „Bydgoszcz Informuje”!