Prace przy torowisku na ul. Fordońskiej / Fot. B.Witkowski/UMB
Pasażerowie tramwajów, jadący teraz po jednym tylko torze na odcinku ul. Fordońskiej w sąsiedztwie budowanych mostów, widzą postęp z dnia na dzień. Drogowcy zapowiadają, że po obu torach pojadą wiosną.
– Wreszcie coś się ruszyło – komentują bydgoszczanie, przede wszystkim mieszkańcy niemal 70-tysięcznego Fordonu, którzy co dzień jadą do pracy i z powrotem do domów tramwajem. Praca na południowej stronie torowiska, od strony mostu Kazimierza Wielkiego, ruszyła. Widać jej efekty.
Co się dzieje na torowisku na Fordońskiej
Gotowy są tory na odcinku od Bałtyckiej do rozjazdów przy moście na skrzyżowaniu Fordońskiej z Łęczycką i Kazimierza Wielkiego. W czwartek (9 lutego) rano, na fragmencie od skrzyżowania w kierunku ul. Fabrycznej widoczne były jeszcze same betonowe podkłady pod torowisko. W piątek (10 lutego) leżały już na nich szyny, gotowe do montażu i spawania.
Specjalne płachty pokrywają, dla ochrony przed mrozem, przygotowaną już betonową podstawę, na której zostaną położone tory od Fordońskiej w kierunku nowego mostu tramwajowego na Brdzie. W tym miejscu znajduje się także dodatkowe torowisko, przeznaczone specjalnie dla tramwajów, które w przyszłości będą skręcały z Fordońskiej w kierunku Górnego Tarasu. Dzięki temu uniknie się blokowania ruchu dla pojazdów, które pojadą na wprost ul. Fordońską, w stronę centrum.
Przypomnijmy, że na początku listopada ub. roku drogowcy wytknęli wykonawcy z firmy Trakcja „zbyt małe zaangażowanie na budowie ludzi i sprzętu oraz brak koordynacji robót budowlanych, co spowalnia dalsze prace i przedłuża utrudnienia w ruchu drogowym na tym odcinku oraz grozi niedotrzymaniem terminu końcowego”.
Według ostatnich zapowiedzi ZDMiKP wiosną tramwaje mają już kursować Fordońską po obu torowiskach. Teraz, kiedy między Bałtycką a Fabryczną jadą po jednym torze, przejazd jest dłuższy o 4-5 minut.
Ukończenie prac na drugim z torowisk pozwoli także przystąpić do robót drogowych na południowej jezdni. Do Bydgoszczy przywieziono także segmenty nowego mostu drogowego, które zmontowane zostaną na wykonanych wcześniej filarach i podporach. Wcześniej zmontowano konstrukcję mostu tramwajowego.