Touroperatorzy zobaczyli piękno Bydgoszczy. Czy pokażą nasze miasto swoim klientom?

Przedstawiciele branży turystycznej zobaczyli w Bydgoszczy m.in. nową wystawę „Węzły”/ Fot. B.Witkowski / UMB

Organizatorzy turystyki przyjazdowej z Mazowsza i Wielkopolski gościli w weekend w Bydgoszczy. Na turystów z tych regionów szczególnie liczy Bydgoszcz.

Do Bydgoszczy na weekend przyjechało 23 przedstawicieli z branży turystycznej. – Pokazaliśmy im atrakcje Doliny Dolnej Wisły i Bydgoszcz. Chcemy tak budować nasz produkt, by mogli z niego skorzystać miłośnicy slow food – stąd wizyta w Malinowym Chruśniaku, chacie w Luszkowie, Winnicy przy Talerzyku czy pałacu w Ostromecku – i zwolennicy city breaków, stąd wizyta w Bydgoszczy. Zobaczyliśmy też jarmark świąteczny i to w pięknym anturażu, bo zaczął nam padać śnieg. Touroperatorzy zostali zaproszeni na lunch do Bromberg Cafe i do pięciogwiazdkowego hotelu Bohema. Chcieliśmy pokazać, że w mieście jest też oferta premium – mówi Agnieszka Kowalkowska, dyrektorka Kujawsko-Pomorskiej Organizacji Turystycznej.

Podkreśla ważną rolę ukończonej drogi ekspresowej S5, która znacznie skróciła drogę do Bydgoszczy z wielkopolskich miast, przede wszystkim z Poznania.

– Ma to ogromne znaczenie chociażby dla turystyki szkolnej, której przedstawiciele byli również w Bydgoszczy. Tego rodzaju wycieczki to często „jednodniówki” i czas dotarcia na miejsce ma wtedy kluczowe znaczenie. Tymczasem, żeby dojechać do węzła we Włókach, a więc do Doliny Dolnej Wisły, wystarczy teraz 1,5 godziny, do Bydgoszczy jeszcze mniej. Co więcej, nawet będąc przejazdem można zatrzymać się w regionie „na popas” i pojechać dalej.

Od czasu pandemii zmienił się profil turysty pojawiającego się w naszym regionie. Dawniej był to raczej turysta zagraniczny, dziś dominuje turysta krajowy, zwłaszcza pochodzący z sąsiednich województw – stąd wizyta specjalistów z Mazowsza i Wielkopolski.

– To był ważny dla bydgoskiej turystyki weekend. (…) W w ramach wizyty studyjnej odwiedzili Bydgoszcz tour operatorzy z mazowieckiego i Wielkopolski specjalizujący się w turystyce przyjazdowej. Dzięki wspólnym wysiłkom PIT, K-POT, ByLOT i BCI nasi goście wyjechali z przekonaniem, że nasze miasto oferuje turystom ciekawą i różnorodną ofertę – oceniono w mediach społecznościowych Bydgoskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej.

Wizyta już przynosi wymierne rezultaty. Od touroperatorów popłynęły nie tylko podziękowania za organizację pobytu, ale i pierwsze zamówienia, także z zagranicy.

Najważniejsze informacje z miasta – zapisz się do naszego newslettera!

Udostępnij: Facebook Twitter