Droga krajowa nr 10 / Fot. Mat. K-PUW
25 września pełnomocnik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przedłożył projekt budowlany, uwzględniający uwagi m.in. RDOŚ, GDOŚ oraz Wód Polskich dotyczących odcinka drogi ekspresowej S10 na odcinku Bydgoszcz – Toruń. Urząd Wojewódzki przystępuje do weryfikacji projektu, aby potem wydać decyzję ZRID.
To ważne kroki do rozpoczęcia budowy ekspresowej S10 między Bydgoszczą a Toruniem. Informacje te przekazano podczas spotkania Michała Sztybla, wojewody kujawsko-pomorskiego i dyrektora GDDKiA Oddziału w Bydgoszczy z przedstawicielami samorządu terytorialnego z województwa ws. przygotowywanej drogi ekspresowej S10 A1 – Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej (OAW). Jeszcze w tym roku, mieszkańcom zostaną zaprezentowane warianty dalszego przebiegu drogi ekspresowej S10 na terenie województwa kujawsko-pomorskiego.
Spotkanie w Kujawsko-Pomorskim Urzędzie Wojewódzkim / Fot. Mat. K-PUW
Wojewoda podczas spotkania poinformował o przedłożeniu 25 września projektu budowlanego przez pełnomocnika Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, uwzględniającego uwagi w zakresie między innymi ustaleń RDOŚ, GDOŚ oraz Wód Polskich dotyczących odcinka drogi ekspresowej S10 na zadania Bydgoszcz – Toruń. – Aktualnie, zgodnie z przepisami, można zapoznawać się aktami sprawy w Wydziale Infrastruktury, a Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki przystępuje niezwłocznie do weryfikacji uzupełnionego projektu budowlanego, aby wydać decyzję ZRID – mówił wojewoda Michał Sztybel.
Jak przekazuje Urząd Wojewódzki: „spotkania z udziałem społeczeństwa i władz samorządowych są nieodzownym etapem procesu przygotowania inwestycji drogowej w jej kolejnej części od autostrady A1 do Warszawy. Ich celem jest włączenie lokalnej społeczności i władz w proces przygotowań. W czerwcu zakończono spotkania informacyjne z mieszkańcami gmin, przez które przebiegają warianty drogi ekspresowej S10 A1 – Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej”.
Celem pierwszej tury było poinformowanie mieszkańców gmin oraz wszystkich zainteresowanych osób o planowanej inwestycji drogowej oraz zebranie opinii dotyczących proponowanych wariantów przebiegu trasy.
– Szczegółowo przeanalizowano postulaty mieszkańców i samorządowców. Poruszane kwestie stanowiły także propozycje zmiany przebiegu wariantów, bądź ich łączenia, oraz uwzględnienie kolizji z infrastrukturą planowaną przez innych inwestorów w rejonie gmin, lokalne uwarunkowania środowiskowe, czy też zabezpieczenia akustyczne. Po szczegółowym przeanalizowaniu zebranych ankiet od mieszkańców i wniosków społecznych samorządowców, wprowadzono modyfikacje i przygotowano dodatkowy wariant – informuje K-PUW.
Druga tura spotkań, aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców, w większym stopniu kładzie nacisk na omówienie wszystkich zaadresowanych uwag społeczeństwa do zaprezentowanych materiałów i doprecyzowanie proponowanych rozwiązań projektowych w poszczególnych wariantach przyszłej drogi. – Myślę, że każdy wybrałby najprostszy przebieg bezkolizyjnej trasy, ale wiemy o tym, że jest to niemożliwe. Wszystkie warianty bierzemy pod uwagę. Przed nami jeszcze daleka droga, kolejnym etapem są spotkania z mieszkańcami, podczas których w każdej gminie, przez cały dzień do dyspozycji zainteresowanych, będzie przedstawiciel projektanta i pracownik z GDDKiA. Chcielibyśmy to zadanie zakończyć do końca października – mówił dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Sebastian Borowiak
Przypomnijmy, że w 2022 r. GDDKiA podpisała umowę opracowanie STEŚ z podziałem na część na terenie woj. kujawsko-pomorskiego (od A1 do granicy województwa kujawsko-pomorskiego i mazowieckiego) oraz od granicy do DK50 wraz z odcinkiem S50 prowadzącym do S7. Projektowana jest również droga krajowa nr 60 na odcinku od Płocka do projektowanej S10. Zadanie obejmujące łącznie około 120-kilometrowy odcinek dróg ekspresowych, z czego około 40 kilometrów, wraz z nowym mostem przez Wisłę we Włocławku, będzie przebiegać przez woj. kujawsko-pomorskie. Wartość kontraktu to łącznie ponad 22 mln zł. GDDKiA Oddział w Bydgoszczy prowadzi przygotowania na całym odcinku (tj. również w woj. mazowieckim). Planowane lata przeprowadzenia i zakończenia prac budowlanych to 2030-32.
Zapisz się do newslettera Bydgoszcz Informuje!