Nowy most tramwajowy. Przeprawa przez Brdę nabiera kształtu

Ostatni tydzień czerwca był szczególnie pracowity na budowie przeprawy tramwajowej nad Brdą. Wykonawca rozpoczął proces nasuwania stalowych elementów na filary.

W lipcu zeszłego roku miasto podpisało umowę z firmą Trakcja. S. A., której kluczowym elementem jest budowa przeprawy drogowej i tramwajowej między ul. Toruńską a Fordońską. Roboty zaplanowano na dwa lata. Połowa czasu za nami. Co udało się zrobić?

Konstrukcja na filarach

W czerwcu poczyniono postępy widoczne już gołym okiem. Ważnym momentem w budowie przeprawy przez Brdę było nasunięcie konstrukcji tramwajowego mostu na pośrednie filary. Jego łączna długość to 255 metrów. To o dwa metry więcej, niż budowana obok przeprawa samochodowa. Za około miesiąc rozpocznie się ustawianie konstrukcji od strony Bartodziejów.

Postępują również prace wzdłuż ul. Perłowej i ul. Fordońskiej. Na odcinku od ul. K. Szajnochy do Łęczyckiej wykonawca pracuje przy betonowaniu koryta pod nową jezdnię i torowisko. Dodatkowo montowana jest kanalizacja deszczowa. Wzdłuż Fordońskiej widzimy już słupy trakcyjne pod nowe torowisko.

Prace nad nową przeprawą są obecnie największą drogową inwestycją w Bydgoszczy. Całe zadanie kosztować będzie ponad 153 mln złotych. Część budżetu pokryją środki unijne. Koniec prac przewidywany jest na rok 2023. Wtedy też mija termin rozliczenia wszystkich unijnych projektów.

Nowy most tramwajowy/ fot. ZDMiKP

Połączy Fordon z Górnym Tarasem

Dwie nowe przeprawy nad Brdą mają odmienić komunikację samochodową i transport publiczny. Most tramwajowy połączy mieszkańców Fordonu z dzielnicami Górnego Tarasu – Kapuściskami i Wyżynami. Dotychczas „siódemka” jadąca z Fordonu na Kapuściska musiała nadrabiać drogi. Wiodła ona naokoło, przez zatłoczone rondo Fordońskie i Toruńskie. Wjazd na Kapuściska możliwy był jedynie przez  torowisko przy ul. Perłowej.  Nowa przeprawa pozwala wprowadzić istotne zmiany na liniach komunikacyjnych. Podróżujący w oba kierunki zaoszczędzą nawet kilkanaście minut. Prace remontowe objęły również  wyeksploatowane torowisko przy ul. Perłowej, oraz torowisko i jezdnię przy ul. Fordońskiej.

Miasto stawia na tramwaje. Budowana przeprawa tramwajowa do Fordonu i otwarte torowisko na ul. Kujawskiej to dopiero początek. Najdłuższa z zaplanowanych tras to dwutorowa linia o długości 3,4 km. Ma połączyć rondo Kujawskie z rondem Grunwaldzkim wzdłuż ulic Solskiego, Piękną, Szubińską i Kruszwicką.

Udostępnij: Facebook Twitter