Nowy most Pomorski – po trzy pasy ruchu w każdą stronę, buspasy, torowisko i drogi rowerowe

Most Pomorski w Bydgoszczy / Fot. B. Witkowski / UMB

Wrocławskie Biuro Projektów Drosystem wygrało przetarg i podpisało umowę na opracowanie koncepcji nowego mostu Pomorskiego.

Trzy pasy ruchu w każdym kierunku, w tym buspasy, przejezdne torowisko i dwukierunkowe drogi rowerowe, a to wszystko ulokowane na jednym, dwóch lub trzech równoległych mostach. Nowa przeprawa będzie dłuższa i znacznie szersza od obecnej. W planach jest również przebudowa rond Fordońskiego oraz Toruńskiego – ogromne zmiany zapowiedzieli bydgoscy drogowcy w związku z przetargiem na opracowanie dokumentacji budowy nowego mostu Pomorskiego. Ale zmiany dotyczyć mają nie tylko samego mostu i oby rond, ale wybór koncepcji wpłynie również na kształt sieci tramwajowej w naszym mieście. Wszystko przez to, że wykonawca ma stworzyć również nową wizję rond Fordońskiego i Toruńskiego w dwóch wariantach: z pozostawieniem torowiska do Babiej Wsi albo z torowiskiem w pasie Toruńskiej.

Obecny 80-metrowy obiekt może zostać zastąpiony przez trzy rodzaje przeprawy. Warianty będą przewidywać po trzy pasy ruchu samochodowego w każdym kierunku, w tym buspasy, torowisko tramwajowe zabudowane, czyli przejezdne na przykład dla pojazdów uprzywilejowanych, obustronne chodniki i dwukierunkowe drogi rowerowe. To wszystko zostanie ulokowane na jednym, dwóch lub trzech równoległych mostach. Przeprawa będzie dłuższa i szersza od obecnej, ponieważ obejmie także teren tunelu prowadzącego do sklepu budowlanego. Na wszystkich wlotach pojawią się też nowe przystanki autobusowe.

Tak istotne zmiany w mieście nie mogą odbyć się bez szerokich konsultacji społecznych, które odbędą się po zaprezentowaniu koncepcji. Miasto zastrzegło sobie również prawo opcji – ta zakłada wykonanie również dodatkowo, obok koncepcji, dokumentacji projektowej, która stanie się już bazą do przeprowadzenia prac budowlanych.

Zapisz się do newslettera Bydgoszcz Informuje!

Udostępnij: Facebook Twitter