Nowe przystanki wiedeńskie w Bydgoszczy. W planach jest ich kilkanaście

Bydgoska spółka Affabre jako jedyna stanęła do przetargu na budowę trzech przystanków wiedeńskich na ulicy Gdańskiej i Jagiellońskiej. Drogowcy analizują złożoną ofertę, która jest dwa razy wyższa od przeznaczonej na nią kwoty.

Jeśli analiza wypadnie pomyślnie, Affabre wykona jeden przystanek wiedeński na ulicy Jagiellońskiej (przy „Klaryskach”) i dwa na ulicy Gdańskiej, przy Chodkiewicza (oba, zarówno ten dla pasażerów zmierzających w kierunku ul. Jagiellońskiej jak i tych jadących do Lasu Gdańskiego, miałyby być przesunięte bliżej ul. Zamojskiego). Spółka zaproponowała wykonanie prac za kwotę 2 milionów 200 tysięcy złotych, z kolei ZDMiKP zaplanował na to zadanie 1 milion 100 tysięcy złotych. Istnieje również możliwość, że w ramach tego przetargu powstaną kolejne dwa przystanki, jeśli znajdą się na to środki. Za ich wykonanie firma oczekuje kolejnych 890 tysięcy złotych.

Cała ul. Gdańska z bezpiecznymi przystankami

Wyniesione przystanki ułatwiają podróże osobom z niepełnosprawnościami i lepiej komunikują centrum z wykorzystaniem tramwajów. Takie rozwiązanie już wcześniej zastosowaliśmy na ul. Focha. Nowe przystanki wiedeńskie miałyby zostać wykonane w ciągu 10 miesięcy od podpisania umowy – zapowiada Tomasz Okoński, rzecznik ZDMiKP w Bydgoszczy.

Docelowo ulica Gdańska ma zyskać perony wiedeńskie na odcinku od pl. Teatralnego do ul. Kamiennej. Drogowcy mają już koncepcję budowy aż 13 przystanków wiedeńskich, w tym 12 (6 par) na ulicy Gdańskiej. Dodatkowo projektanci zaproponowali też budowę przystanku wiedeńskiego na ul. Jagiellońskiej na skrzyżowaniu z ul. 19 Marca (dla tramwajów jadących w kierunku węzła Garbary).

Peron wiedeński wymusza ostrożność na kierowcach

Pierwszy przystanek wiedeński w Bydgoszczy został oddany na placu Teatralnym – w kierunku ronda Jagiellonów. Przebudowany został południowy pas ruchu, który pełni funkcję wygodnego peronu. Poziom podłogi w tramwaju jest na wysokości chodnika. Poprawia to bezpieczeństwo i ułatwia wsiadanie do pojazdu. Wymusza też zredukowanie prędkości przez kierowców, którzy chcą przejechać przez wyniesiony obszar przystanku.

Udostępnij: Facebook Twitter